Ensimmäinen adventti 3.12.2023

Uusi kirkkovuosi alkaa 3.12. ensimmäisestä adventtisunnuntaista. Ensimmäinen adventtisunnuntai on yksi vuoden suosituimmista kirkkopyhistä. Silloin kirkoissa lauletaan tuttu Hoosianna-hymni, virsi numero yksi.

Evankeliumi kertoo, miten Jeesus ratsasti Jerusalemiin aasilla. Kansa tervehti Jeesusta kuin kuningasta, odotettua pelastajaa ja auttajaa.

Sana adventti tulee latinankielisestä sanonnasta adventus Domini, Herran tuleminen. Adventtiaika valmistaa ja johdattaa joulun suureen juhlaan ja symboloi myös Jeesuksen syntymää edeltänyttä pitkää odotuksen aikaa.

Kotka-Kymin seurakunnan messut ensimmäisenä adventtina 3.12.2023

• klo 10 Adventin messu Langinkosken kirkossa. Pyhäkoulu. Messu katsottavissa myös verkossa os. www.kotka-kyminseurakunta.fi

• klo 13 Perhemessu Kymin kirkossa. Mukana laulukuoro Laulukamut. Tule laulamaan Hoosiannaa! Ehtoollisen aikana lapsille omaa ohjelmaa. Kirkkokahvit ja - mehut

• kl. 13 Adventsmässa i Langinkoski kyrkan. Kyrkkaffe före mässan.

• klo 17 Adventin messu Kotkan srk-keskuksessa.

• klo 18 Adventtihartaus verkossa, os. www.facebook.com/kotkakymi