Seurakunnan toimintoja avataan koronarajoitusten purkauduttua

Etelä-Suomen aluehallintovirasto on tehnyt päätöksen Kymenlaakson sairaanhoitopiirin alueen kokoontumisrajoituksista. Päätöksen mukaan sisätiloissa ja rajatuissa ulkotiloissa voi järjestää kokoontumisia ilman henkilömäärärajoitusta. Sisätiloissa järjestettävissä yli kymmenen hengen kokoontumisissa osallistujilla täytyy olla mahdollisuus säilyttää turvavälit eli välttää lähikontakti toisiinsa. Päätös on voimassa kesäkuun loppuun asti.

Tämä päätös mahdollistaa seurakunnan toimintojen avaamista. Toimintaamme tämä vaikuttaa seuraavasti:

• Messut kirkoissa avautuvat yleisölle. Huomioithan, että su 13.6. klo 10 messu vain Langinkosken kirkossa. Kotkan ja Kymin kirkkojen messut rauhoitamme konfirmoitaville nuorille ja heidän läheisilleen. Messut striimataan koko kesän ajan myös verkkoon, joten voit osallistua jumalanpalvelukseen myös edelleen etänä.
  • Seurakunnan tiloissa käytössä on noin puolet istuin- ja asiakaspaikoista. Kirkoissa ja esimerkiksi siunauskappeleissa tämä tarkoittaa, että joka toinen penkkirivi on pois käytöstä.
  • Kirkollisia toimituksia voi järjestää kesäkuussa ilman henkilömäärärajoitusta huomioiden, että riittävät turvavälit tiloissa kuitenkin toteutuvat. Seurakunnan tiloissa on edelleen voimassa vahva maskisuositus.
  • Kesäkuun konfirmaatioihin voivat osallistua ainoastaan rippikoululaisten perheenjäsenet ja läheiset. Konfirmaatiot myös striimataan rippikoululaisten perheenjäsenille ja läheisille.
  • Kesän isot yleisötapahtumat ovat seurakunnassa peruuntuneet, kuten juhannusjuhla.
  • Kesän toimintoja avautuu pikkuhiljaa ja näistä tarkemmat tiedot saat kirkollisista ilmoituksista, seurakunnan nettisivuilta ja täältä somesta.
  • Kotkan ja Kymin kirkot ovat auki sunnuntaisin klo 16-17 hiljentymistä ja sielunhoitoa varten.
  • Kotkan kirkko toimii Tiekirkkona ma-pe klo 12-18 (juhannusaattona suljettu)

• Lisätietoja toiminnasta osoitteesta kotkakyminseurakunta.fi

2021-06-07 11:38:43.0