Pääsiäinen 2024 Kotka-Kymin seurakunnassa

Palmusunnuntai 24.3.

• klo 10 Maailmojen messu Langinkosken kirkossa; p. Hietanen, k. Väisänen. Rukousta ja laulua eri kielillä. Pyhäkoulu, missä tehdään virpomisvitsoja ja virvotaan kirkkokansaa. Pyhäkoululaiset voivat tulla paikalle jo klo 9.45. Palkaksi saa suklaamunia. Messu katsottavissa myös verkossa os. www.kotka-kyminseurakunta.fi
  • klo 13 Messu Kymin kirkossa; p. Harju, Heiskanen, k. Kaijansinkko.
  • klo 17 Messu Kotkan srk-keskuksessa; p. Moilanen, k. Hemminki.

Tiistai 26.3.

• klo 17.30 Hiljaisen viikon pieni pyhiinvaellus Metsäkulman kappelilta Höyteriin ja takaisin. Lähtöhartaus kappelilla klo 17.30. Takaisin Metsäkulmalla 20.30.

Keskiviikko 27.3.

• klo 9.30 Perheiden pääsiäiskirkko Langinkosken kirkossa; Kiviharju, k. Takala.
  • klo 13 Ehtoolliskirkko Langinkosken kirkossa; p. Enckell, k. Hauer.
  • klo 17.45 Hetki Pyhää -ehtoollishartaus Langinkosken kirkossa; p. Mykrä-Siljander, k. Väisänen.
  •  klo 18 Pro Fide -gospelyhtyeen pääsiäiskonsertti Kotkan srk-keskuksessa. Vapaa pääsy.
  • klo 19 Pääsiäisviikon konsertti: ”Ylösnousemus” Kymin kirkossa. Yhteistyössä Kymi Sinfoniettan kanssa. Georg Friedrich Händel: La Resurrezione. Continuo / Yhteistyössä: Ensemble Nylandia. Liput 28 € / 22 € / 14 €.

Kiirastorstai 28.3.

• klo 10 Perheiden pääsiäiskirkko Kymin kirkossa; Kiviharju, k. Hauer.
  • klo 17 Kiirastorstain messu Kotkan srk-keskuksessa; p. Läheniemi, Enckell, k. Väisänen.
  • klo 18 Kiirastorstain messu Kymin kirkossa; p. Mykrä-Siljander, Salmi, k. Takala.
  • klo 18-19 Sisälle sanaan -luento Galatalaiskirjeestä ja keskusteluryhmät Langinkosken kirkolla. Luennon pitää Petteri Puntila. Ei iltapalaa.
  • klo 19 Kiirastorstain messu Langinkosken kirkossa; p. Hietanen, Moilanen, k. Hauer.

Pitkäperjantai 29.3.

• klo 10 Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus Langinkosken kirkossa; p. Läheniemi, k. Väisänen.
  • klo 15 Pitkäperjantain Kuolinhetken hartaus Kymin kirkossa; p. Kähärä, k. Takala.
  • klo 17 Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus Kotkan srk-keskuksessa; p. Kähärä, k. Hauer.

Lauantai 30.3.

• klo 17 G.B. Pergolesi Stabat Mater -konsertti Kymin kirkossa. Periodiorkesteri-Kotka. Leena Arffman, sopraano- Ann-Marie Heino, mezzosopraano- Niina Huopainen, cembalo- Eija Vilkki, ohjaus. Vapaa pääsy. Ohjelma 15 € / 7 €.

• klo 23 Pääsiäisyön messu Kymin kirkossa; p. Järnstedt, Mykrä-Siljander, k. Hemminki.

I Pääsiäispäivä su 31.3.

• klo 10 Pääsiäispäivän messu Langinkosken kirkossa; p. Ropponen, Kähärä, k. Takala. Huom! Messua ei striimata.
  • klo 13 Pääsiäispäivän messu Kymin kirkossa; p. Kiviharju, Hietanen, k. Hauer.
  • klo 17 Tuomasmessu Kotkan srk-keskuksessa; p. Alhosaari, Hietanen, k. Väisänen.

II Pääsiäispäivä ma 1.4.

• klo 17 II Pääsiäispäivän messu Kotkan srk-keskuksessa; p. Ropponen, Kähärä, k. Hemminki, kirkkokuoro.

Pääsiäisen tapahtumat verkossa os. www.facebook.com/kotkakymi:

• su 24.3. – ma 1.4. klo 7.30 Aamuhartaus
  • to 28.3. klo 20 Kiirastorstain hartaus
  • pe 29.3. klo 10 Pitkäperjantain hartaus
  • su 31.3. klo 10 I Pääsiäispäivän hartaus
  • ma 1.4. klo 10 II Pääsiäispäivän hartaus.