Kotka käynnistää Operaatio Rauhankukka -kampanjan rauhan ja ystävyyden puolesta – Kotka-Kymin seurakunta haastaa mukaan kaikki seurakunnat

Kotkan kaupunki yhdessä Kotka-Kymin seurakunnan ja muiden tahojen kanssa käynnisti maaliskuussa valtakunnallisen Operaatio Rauhankukka -kampanjan. Operaation tavoitteena on rauhan ja ystävyyden, eri taustaisten ihmisten kohtaamisten, vuoropuhelun ja yhteistyön edistäminen.

Auringonkukkia pellolla. Kuva: Karol Wisniewski

Kampanjassa istutetaan ja kasvatetaan auringonkukkia kotona, työpaikalla, päiväkodissa, koulussa jne. Kesän tultua istutamme yhdessä kukat puistoon tai niitylle. Kasvavat kukat symboloivat kesällä rauhan, ystävyyden, toivon ja yhdessä tekemisen merkitystä. Elokuussa kukkien avautuessa kokoonnumme yhteiseen tilaisuuteen. Operaatio Rauhankukka jakaa auringonkukan siemeniä kotkalaisille kaupungin kirjastossa.

Kotkassa operaatio järjestetään kaupungin, ukrainalaisten ja venäläisten yhteisöjen, seurakunnan, muiden yhdistysten ja yksittäisten kaupunkilaisten yhteistyöllä. Kotka on haastanut mukaan kaikki suomen kaupungit. Tästä innostuneena Kotka-Kymin seurakunta haastaa mukaan kaikki suomen seurakunnat.

Kotkassa kaupungin kumppaneita ovat muun muassa Kotka-Kymin seurakunta, Mieli ry, Kakspy, Kolibri ry, Taitojen talo / SPR, Rannikon Martat, Kotka Pride, Kotkan Helluntaiseurakunta ja Kotkan seudun musiikkiopisto. Kotkan operaation auringonkukansiemenet tarjoaa yhteistyössä Malmgård Riistasiemen Oy.

Lisätietoja kampanjasta:

www.kotka.fi/operaatio-rauhankukka