Kirkkovaltuusto päätti siirtää Vatikaanin myyntipäätöksen joulukuulle

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuusto totesi, että esisopimusta kaupasta ei vielä ole pystytty tekemään.

Sirkka 5J59_KK000967 kuv. Erkko Vuorensola.jpg

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuusto kokoontui keskiviikkona vuoden kolmanteen kokoukseensa.

Kirkkovaltuusto käsitteli Mariankatu 14:n kiinteistöistä saatuja ostotarjouksia. Valtuusto totesi, että kirkkoneuvoston velvoittamaa esisopimusta ei vielä ole pystytty sopimaan, joten sitovaa päätöstä kaupasta ei vielä voida tehdä. Esisopimuksen solmimisen edellytyksenä on, että sekä seurakunta myyjänä että ostotarjouksen tekijä ostajana pystyvät sitoutumaan alustavan kauppakirjan sekä sen liitteiden ehtoihin.

Seurakunnan talousjohtaja Jari-Pekka Väisänen arvioi, että esisopimuksen ehdot saadaan yhteisesti tarkennettua ja kauppa päätöksentekovalmiiksi kirkkovaltuuston joulukuun kokoukseen (14.12.2022) mennessä.

Kotkan kaupunki ostaa määräalan Otsolasta

Kokouksessaan valtuusto myös päätti hyväksyä Kotkan kaupungin ostotarjouksen 33 hehtaarin määräalasta Otsolan kaupunginosasta. Kaupunki maksaa tarjouksensa mukaisesti 360 790 euroa maa-alueesta sekä 151 888 euroa peruspuuston ylittävästä puuston määrästä, kauppahinnan ollessa yhteensä 512 678 euroa. Kirkkovaltuuston päätös alistetaan vielä Kirkkohallituksen käsiteltäväksi voimassa olevan kirkkolain mukaisella tavalla.

Lisäksi kokouksessa päätettiin uuden seurakuntapastorin viran perustamisesta sekä hyväksyttiin virkaehtosopimuksen mukainen, toimituspalkkioita koskeva suositussopimus.

2022-09-14 19:34:00.0