Seurakuntavaaleissa 66 ehdokasta Kotka-Kymin seurakunnassa

Marraskuussa valitaan Kotka-Kymin seurakuntaan uudet luottamushenkilöt. Seurakuntavaaleissa valittavat luottamushenkilöt päättävät monista keskeisistä seurakunnan hallintoon ja talouteen liittyvistä asioista, työntekijävalinnoista ja millaista toimintaa järjestetään.

Seurakuntavaalit järjestetään neljän vuoden välein ja ne ovat ennen kaikkea paikalliset vaalit, joissa seurakuntalaisten joukosta valitaan henkilöt suunnittelemaan toimintaa seuraavalle nelivuotiskaudelle. Seurakuntavaaleissa pääset vaikuttamaan oman seurakuntasi tulevaisuuteen.

66 ehdokasta neljällä eri listalla

Kotka-Kymin seurakunnassa seurakuntavaaliehdokkaita on 66 henkilöä neljästä eri valitsijayhdistyksestä. Kaikkiaan seurakunnan kirkkovaltuustoon valitaan 33 luottamushenkilöä.
Valitsijayhdistykset ovat; Uusi Toivo, Seurakunnan uudistajat, Sanasta 2022 -sitoutumattomat sekä Peruskirkon puolesta. Ehdokasnumerot ehdokkaat saavat maanantaina 3.10.2022.

Seurakuntavaalien varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 20.11.2022 ja ennakkoäänestys 8.-12.11.2022.

Luottamushenkilöt päättävät seurakunnan toiminnasta

Seurakuntavaaleissa valittavat luottamushenkilöt päättävät monista keskeisistä seurakunnan toimintaan, hallintoon ja talouteen liittyvistä asioista. Luottamushenkilöt päättävät esimerkiksi seurakunnan kirkollisveroprosentista, talousarvioista ja monista muista talousasioista, rakennushankkeista, avustuksista, monista työntekijävalinnoista ja uusista viroista, seurakunnan toiminnan painotuksista ja seurakunnan tilojen käytöstä.

Luottamushenkilöt äänestävät myös kirkolliskokousvaaleissa eli valitsevat päättäjät kirkon ylimpään päättävään elimeen. Kirkolliskokous päättää esimerkiksi kirkon oppiin liittyvistä kysymyksistä ja koko kirkon taloudesta.

Ehdokkaat Kotka-Kymin seurakunnan seurakuntavaaleissa

Peruskirkon Puolesta