Uusi kirkkoneuvosto aloitti kautensa 24.1.2023

Ensimmäinen kokous pidettiin Helilän seurakuntatalolla.

Kauden ensimmäinen kokous oli luonteeltaan järjestäytymiskokous: päätettiin esityslistojen toimittamisesta, kokousajankohdista ja Domus-portaalin käytöstä. Kokouksissa puhetta johtaa kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Minni Kuisma.

Nuorten vaikuttajaryhmän puhe- ja läsnäolo-oikeutetuksi edustajaksi kirkkoneuvostoon nimettiin Nelli Vanhanen ja hänen varahenkilökseen Konsta Kärsämä. Kirkkoneuvosto nimesi myös edustajansa johtokuntiin, henkilöstöasiain johtokuntaan nimettiin Seija Aalto (varalla Petri Railo)  sekä kiinteistö- ja hautautoimen johtokuntaan Minni Kuisma (varalla Vilhelmiina Sipola). LAVA-ryhmän luottamushenkilöedustajiksi nimettiin Sini Airaksinen, Johanna Repo ja Päivi Länsikari ja Höyterin kehittämistyöryhmään Seija Aalto ja Johanna Karnaattu sekä nuorten edustaja Konsta Kärsämä.

Kirkkoneuvosto keskusteli myös valtuustoaloitteista, jotka jätettiin ensimmäisessä kirkkovaltuuston kokouksessa 4.1. Ensimmäinen aloitteista koskee sateenkaarityön yhteyshenkilön nimeämistä ja toinen päätöksenteon läpinäkyvyyttä. Aloitteet päätettiin lähettää jatkovalmisteluun.

Nuorisotyönohjaaja Sinikka Lopperin ilmoitus eläkkeelle jäämisestä merkittiin tiedoksi, Sinikkaa kiitettiin monista työvuosista ja koko kirkkoneuvosto toivottaa hänelle iloisia eläkepäiviä. Sinikan läksiäisiä vietetään Kotkan seurakuntakeskuksessa sunnuntaina 5.3.2023.

Kotka-Kymin seurakunnassa toimitetaan piispantarkastus helmikuussa. Tarkastus päättyy piispan toimittamaan messuun Kymin kirkossa 12.2. klo 13. Kirkkoneuvosto päätti, että piispan toimittama messu on kyseisen sunnuntain ainoa messu. Messuun kutsutaan seurakuntalaiset koko kaupungin alueelta. Messun jälkeen tarjolla ovat juhlakahvit Helilän seurakuntatalolla.

Ilmoitusasioissa kirkkoneuvosto sai tiedokseen vielä raportin vuoden 2022 seurakuntavaaleista, ajankohtaista tietoa ympäristödiplomin edistymisestä sekä ennakkotietoa valmistelussa olevista asioista, jotka ovat kevään aikana tulossa päätöksentekoon.

2023-01-25 15:28:19.0