Kirkonkellot soivat tukea Ukrainalle pe 24.2. klo 12

Kirkonkellot soivat ympäri Suomen perjantaina 24.2. klo 12 Ukrainan tueksi. Rauhankellot soivat myös Kymin ja Langinkosken kirkoissa.

Venäjän hyökkäämisestä Ukrainaan tulee 24.2. kuluneeksi vuosi. ”Ukrainalaiset tarvitsevat kaiken saatavilla olevan avun ja tuen. Sodan vaikutukset ulottuvat laajalle ja synnyttävät huolta myös täällä Suomessa. Tarvitsemme yhteenkuuluvuutta ja keskinäistä huolenpitoa” toteavat Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispat tiedotteessaan.

Rukoushetki rauhan puolesta

Seurakunnissa rukoillaan Ukrainan ja ukrainalaisten puolesta vuosipäivää seuraavan sunnuntain jumalanpalveluksissa ja järjestetään rukoushetkiä.

Kotkan seurakuntakeskuksessa järjestetään Arjen hengähdys rauhan puolesta -niminen rukoushetki joka keskiviikko klo 18. Keskiviikkona 22.2. rukoushetken paikalla vietetään Tuhkakeskiviikon messua.

”Kannustamme kaikkia muistamaan Ukrainaa rukouksissa, lahjoittamaan alueella toimiville avustusjärjestöille ja osoittamaan tukea Suomessa oleville ukrainalaisille”, piispat kehottavat.

2023-02-17 10:58:00.0