Vaatteiden vaihtoa ja kierrätystä Ekopaaston hengessä 18.3.

Swap it! – tapahtumassa vaatteet vaihtavat omistajaa ja työpajassa parittomat sukat muuttuvat hyvän mielen mörkömonstereiksi.

Kotka- Kymin seurakunta järjestää lauantaina 18.3 klo 14–17 Swap it! – Vaatteiden vaihtoa ja kierrätystä tapahtuman ekopaaston hengessä. Tapahtuma järjestetään Langinkosken kirkon Toivonsalissa ekopaaston hengessä.

dresses-gab1582077_1920.jpg

Vaatteidenvaihdon ideana on tuoda paikalle tarpeettomia, mutta vielä hyväkuntoisia vaatteita ja viedä mukanaan itselle mieleisiä. Tapahtumaan voi tuoda vain ehjiä ja puhtaita vaatteita – sellaisia, jotka voisi antaa hyvälle ystävällekin. Jokainen voi tuoda korkeintaan kaksi kestokassillista vaatteita vaihtoon.
Vaatteita voi tuoda paikan päälle jo etukäteen ke 15.3 klo 16–18 tai puoli tuntia ennen tapahtumaa. Tuothan max. 2. kestokassillista ja lajittelethan vaatteet jo kotona koon mukaan. Varaudu lajittelemaan vaatteet itse paikan päällä, apua on tarjolla! Ethän tuo alusvaatteita, uima-asuja tai sukkia.

Parittomien sukkien työpaja ja herkkkukahvio nuorten hyväksi

Tapahtuman aikana järjestetään lisäksi työpaja, jossa tehdään yhdessä parittomista sukista ja sormikkaista hyvän mielen mörkömonstereita. Paikalla on materiaaleja, mutta oma pariton sukka tai sormikas kannattaa tuoda mukana. Työpaja on tarkoitettu niin lapsille kuin lapsenmielisille.

Vaatteiden vaihtamisen ja sukkien tuunaamisen ohessa kirkolta löytyy myös herkkukahvio.  Kahvion tuotto lahjoitetaan Yhteisvastuukeräyksen kautta nuorten väkivallan konfliktien ratkaisun ja ennaltaehkäisyyn.

Ekopaasto yhdistää paaston ja ympäristön

Tapahtuma järjestetään ekopaaston hengessä. Ekopaasto on Suomen evankelisluterilaisen kirkon kampanja, jossa innostetaan liittymään pääsiäispaastoon sekä rohkaistaan kohtuuteen ja vastuullisuuteen. Kampanjassa painotetaan erilaisia ympäristöteemoja kristillisestä näkökulmasta.

2023-02-28 08:49:43.0