Kirkkovaltuuston 15.3. päätökset

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuuston kokous pidettiin eilen 15.3.2023 Helilän seurakuntatalolla. Kokouksen alussa varhaiskasvatuksen työalavastaava Jenni Tainio ja musiikkityön työalavastaava Tarja Silvennoinen esittelivät valtuutetuille seurakunnan varhaiskasvatuksen ja musiikkityön toimintaa, nykytilaa ja vähän haasteitakin.

Varsinaisia kokousasioita oli muutama. Marianne Brucelle myönnettiin ero kirkkovaltuuston varajäsenyydestä. Kirkkovaltuusto päätti tilintarkastuspalvelujen hankinnasta alkavalle valtuustokaudelle sekä määritti raja-arvoja kirkkoneuvoston toiminnalle, mm. hankintoihin ja rakennuspiirustuksiin ja irtaimiston mahdolliseen myyntiin liittyen. KOuvolan IT-aluekeskuksen johtokunnan jäseneksi valittiin talousjohtaja Jari-Pekka Väisänen ja varajäseneksi hallinto- ja viestintäpäällikkö Emilia Pulkki. Diakoniarahaston muokatut säännöt lähetettiin Kotkan kaupungin hyväksyttäviksi.

Kirkkovaltuusto päätti myös perustaa seurakuntaan seurakuntapastorin viran, viran täyttäminen edellyttää kuitenkin kappalaisenviran lakkauttamista. Kappalaisenvirka on tällä hetkellä täytetty sijaisjärjestelyin syksyyn asti.

Seuraava kirkkovaltuuston kokous pidetään jo kuukauden kuluttua, tiistaina 18.4.

2023-03-17 14:58:14.0