Koirien joulukirkko Kymin kirkonmäellä 4.12.

Perinteinen Kotka-Kymin seurakunnan ja Kotkan Koiraystäväin seuran järjestämä Metsäkirkko pidetään Kymin kirkon sisäpihalla keskiviikkona 4.12. klo 18. Metsäkirkosta käytetään myös nimitystä Koirien joulukirkko, sillä myös perheen lemmikit ovat tapahtumaan tervetulleita
Kuvassa Kymin kirkon pihalla koiria ja ihmisiä kuuntelemassa eläinten joulurauhan julistusta.

Kaikkien eläinten tulee olla tapahtuman ajan kytkettyinä turvallisuuden takaamiseksi. Tilaisuudessa pidetään hartaus, jossa luetaan eläinten joulurauhan julistus, ja lauletaan muutama joululaulu. Lopuksi eläimet siunataan yksitellen omalla nimellään. Hartauden jälkeen Kotkan Koiraystäväin seura tarjoaa glögiä ja pipareita.

Seurakuntapastori Elise Hasasen mukaan viime vuonna paikalla oli noin sata ihmistä ja viisikymmentä koiraa. Kyseessä on hyvänmielen joulutapahtuma.

– Lemmikit koetaan usein perheenjäseniksi, mutta heitä ei kuitenkaan allergiasyistä voi tuoda kirkkoon sisälle. Siksi on tärkeää, että myös tällaisia joulunajan hartauksia järjestetään, Hasanen toteaa.

2019-11-21 11:46:00.0