Kirkkovaltuusto hyväksyi kiinteistöselvityksen ja vahvisti toimintasuunnitelman ja talousarvion vuodelle 2020

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuusto kokoontui vuoden viimeiseen kokoukseen keskiviikkona 18.12.2019. Kokouksessa kirkkovaltuusto käsitteli kiinteistöselvitystä sekä vuoden 2020 toimintasuunnitelman ja talousarvion.

Kirkkovaltuuston kokous Helilän seurakuntatalolla.

Talousarvio on vuodelle 2020 merkittävästi alijäämäinen, seurakunta lähtee kuromaan kiinni noin puolen miljoonan euron alijäämää. Välineinä tähän kilpajuoksuun ovat kiinteistöselvitys ja sen toimeenpano sekä keväällä 2020 hyväksyttävä henkilöstösuunnitelma. Talousarvioon esitettiin lisättäväksi yhden nuorisotyöntekijän vuoden palkkakustannukset. Neuvoston esitys talousarvion pitämisestä ennallaan sai 18 ääntä ja vastaesitys määrärahojen lisäämisestä 11. Talousarvion käsittelyn aikana valtuutettu Heikki J. Oksanen jätti ponnen Kymin kirkon sankarihautausmaan muistokivien kunnostuksesta vuonna 2020. Valtuusto hyväksyi ponnen lähetettäväksi eteenpäin kiinteistö- ja hautaustoimen johtokuntaan.
Vuoden 2020 toimintasuunnitelmassa näkyy vahva perustoiminta ja sen kehittäminen sekä lisäksi uudet toiminnan kokeilut ja painotukset. Kirkkovaltuusto hyväksyi vuodelle 2020 toimintasuunnitelman ja talousarvion.

Kirkkovaltuusto keskusteli kiinteistöselvityksestä sekä antoi evästyksiä selvityksen jatkotoimenpiteille. Kirkkovaltuusto hyväksyi kiinteistöselvityksen. Kiinteistöselvityksen toimenpiteitä aletaan valmistella vuonna 2020.

Seuraavan kerran kirkkovaltuusto kokoontuu maaliskuussa 2020. Keväälle on tiedossa myös kirkkovaltuuston iltakoulua sekä kaksi kirkkovaltuuston kokousta.

Wed Dec 18 19:28:00 EET 2019