Kotkan kirkon hankesuunnitelma tilaukseen

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkoneuvosto päätti tilata Kotkan kirkon peruskorjausta varten hankesuunnitelman Havas Rosberg Oy:ltä.  Kotkan kirkon peruskorjauksen suunnittelu aloitetaan hankesuunnittelulla. Suunnitelmassa selvitetään hankkeen tavoitteet ja kaikki hankkeeseen vaikuttavat tekijät. Hankesuunnitelman raportissa haetaan tasapainoa lähtötilanteen, tavoitteiden ja kustannusten välille. Kirkkoneuvosto kokoontui päättämään asiasta 29.1.2020.

Kokouksessaan kirkkoneuvosto keskusteli myös maa-alueiden vaihdosta Kotkan kaupungin kanssa. Kotkan kaupunki on neuvotellut Kotka-Kymin seurakunnan kanssa maa-alueiden vaihtamisesta. Vaihdolla toteutetaan asemakaavoja ja selkeytetään maanomistusta. Kaupunki luovuttaisi seurakunnalle yhteensä 2 997m2 maa-alueita ja seurakunta puolestaan kaupungille 44 854m2. Kaupunki maksaa välirahaa vaihdossa. Kirkkoneuvosto ei hyväksynyt kaupungin vaihtotarjousta, vaan palautti asian valmisteluun. Asiasta päätetään myöhemmin keväällä.

2020-01-30 12:18:00.0