Tenorissimo Mauno Kuusiston jalanjäljillä Kymin kirkossa

Tenorissimo-kokoonpano konsertoi Kymin kirkossa sunnuntaina 20.9. klo 15. ”Kertokaa se hänelle”-konsertissa ollaan Mauno Kuusiston jalanjäljillä.

Tenorissimon Mauno Kuusisto -konsertit alkoivat jo vuonna 2017 ja jatkuvat edelleen. Viime vuoden aikana konserteissa kävi 9 000 kuulijaa eri puolilla Suomea.

Mauno Kuusisto

Mauno Kuusisto oli Suomen kansan rakastama laulaja, joka monipuolisella ohjelmistollaan keräsi kuulijoita yli musiikillisten raja-aitojen ja toimi eri musiikkityylien välisenä sillarakentajana. Hänen tunnetuin levytyksensä oli italialainen “Dicitencello vuie” (Kertokaa se hänelle), joka vetosi vahvasti kuulijoihin. ” Levystä tuli kaikkien aikojen myydyin suomalainen single (47 000 kpl) ja vuonna 1961 Kuusistosta Suomen ensimmäinen mieslaulaja, joka sai kultalevyn.

Kuusiston repertuaariin kuuluivat hengelliset laulut, kansanlaulut, laulelmat, operettilaulut, ooppera-aariat ja viihdemusiikki. Iskelmiä hän ei laulanut ja korosti sitä usein haastatteluissaan. Kuusisto oli mielestään kauniiden laulujen laulaja.

Tenorissimo

Tenorissimo-kokoonpano on perustettu vuonna 2009. Tenorissimo on pitänyt tänä aikana yli 300 konserttia. Uusin kiertue sai nimekseen ”Kertokaa se hänelle” Mauno Kuusiston tunnetuimman kappaleen mukaan. Konsertti on kunnianosoitus Mauno Kuusiston elämäntyölle. Konsertissa kuullaan mm. kappaleet Anniina, Heijastus, Kertokaa se hänelle, Mun kaunis kotimaani, Palaja Sorrentoon, Volgalaulu, Sunnuntai ja Mä oksalla ylimmällä.

Konsertissa esiintyvät tenorit Lasse Riutamaa ja Reijo Ikonen sekä Ulla-Stina Ikonen (harppu ja kantele) ja Iida Sinivalo (sello).

Ohjelma 10 €, ovelta tuntia ennen konserttia.

2020-09-14 11:15:00.0