Pääsiäinen juhlistaa Jeesuksen ylösnousemusta poikkeusaikanakin

Pääsiäinen, kristittyjen suurin juhla, on pian. Monet pääsiäiseen liittyvät seurakunnan tapahtumat, tilaisuudet ja tutuksi tulleet tavat tehdään tänä vuonna koronaepidemian vuoksi toisin. Kirkko välittää poikkeusoloissakin seurakuntalaisille lohtua ja toivoa, kertoo hiljaisen viikon tapahtumat sekä pääsiäisen ilosanoman monilla eri kanavilla.

Pääsiäinen on kirkkovuoden keskus ja huippukohta

Pääsiäisjakson aikana seurataan Jeesuksen elämän viimeisiä vaiheita ja ylösnousemusta. Pääsiäisen viettoon liittyy monta merkittävää kirkkopyhää. Pääsiäisen toivon sanoma on kristillisen uskon ydin ja perusta: Jeesuksen ylösnousemuksen myötä kuoleman kahle on murrettu ihmiskunnan ympäriltä. Juhlan suomalainen nimi viittaa paastosta pääsemiseen. Kristityt ovat viettäneet pääsiäistä aivan kristinuskon alkuajoista lähtien. Pääsiäistä vietetään kevätpäivän tasauksen jälkeisen täysikuun ensimmäisenä sunnuntaina. Tänä vuonna pääsiäinen on 12.4.

Poikkeusolojen pääsiäinen Kotka-Kymin seurakunnassa
Koronaviruspandemian vuoksi seurakunnan kaikki tapahtumat on peruttu tai siirretty verkkoon lähetettäväksi. Sen vuoksi myös pääsiäisen kaikki tapahtumat tulevat ainoastaan verkon välityksellä.
Lähetämme seuraavat pääsiäisen ajan jumalanpalvelukset, hartaudet ja musiikkihetket facebook-sivuillamme osoitteessa www.facebook.com/KotkaKymi. Tilaisuudet ovat katsottavissa myös jälkikäteen osoitteessa www.facebook.com/KotkaKymi

Malkamaanantai 6.4.2020
klo 13 Musiikkituokio