Kotka-Kymin seurakunnan kesän rippikoulut siirtyvät syyskaudelle

Kotka-Kymin seurakunnan tulevan kesän rippikoululeirit on päätetty siirtää järjestettäväksi syys- ja joululomien aikaan. Päätöksen asiasta teki Kotka-Kymin seurakunnan johtoryhmä. Päätös koskee kesän kaikkia leirijaksoja, ja syy siirtoon on koronavirustilanne. Ratkaisu rippikoulujen ja konfirmaation siirtämiselle tehtiin ennen kaikkea turvallisuussyistä. Rippikoululaisille ja heidän huoltajilleen on lähetetty asiasta viesti.

Nuoria istumassa lattialla rippikoulussa.

Siirrosta huolimatta jokainen nuori pääsee Kotkassa halutessaan rippileirille. Rippikoululaisilla on mahdollisuus osallistua rippikouluun leireillä loma-aikoina tai iltarippikouluna syys-marraskuussa.

Rippikoulujen ilmoittautuminen tullaan avaamaan uudelleen toukokuun puolessa välissä. Ilmoittautuminen avataan uudelleen, jotta kaikilla olisi tasapuolinen mahdollisuus ilmoittautua toivomalleen rippikoulujaksolle tässä uudessa tilanteessa.

Rippikoululaisille ja heidän huoltajilleen lähetetään tarkemmat tiedot uusista rippikouluryhmistä ja niihin ilmoittautumisista 30.4.2020.

Rippikoulujen siirtämiseen liittyvät suunnitelmat toteutetaan Kotka-Kymin seurakunnassa koronaepidemiaan liittyvien ohjeistusten mukaan, ja suunnitelmia muutetaan tai tarkennetaan tarvittaessa.

2020-04-21 15:35:12.0