Helmikuussa mahdollisuus ehtoolliseen striimattavan jumalanpalveluksen jälkeen

Sunnuntaista 7.2.2021 alkaen Kotka-Kymin seurakunta tarjoaa mahdollisuuden ehtoollisen viettoon striimattavan jumalanpalveluksen jälkeen. Kokoontumisrajoitusten vuoksi itse jumalanpalvelukseen ei ole mahdollista tulla paikanpäälle, vaan jumalanpalvelus on katsottavissa seurakunnan Facebook-sivun kautta osoitteessa www.facebook.com/kotkakymi.

Ehtoollisleipälautanen

Kuva: Maria Ojanperä

Jumalanpalveluksen lähetyksen päättymisen jälkeen kirkossa on mahdollisuus nauttia ehtoollista hiljaisuudessa. Ehtoollisen jakaminen aloitetaan jumalanpalveluksen striimilähetyksen jälkeen noin klo 11. Kirkko on auki ehtoollista varten noin tunnin ajan klo 12 asti. Ehtoollishetki on lyhyt ja toteutetaan turvavälein. Ehtoollisen jakamisessa huomioidaan koronaviruksen aiheuttamat varotoimet. Kirkossa sisällä voi olla samanaikaisesti 10 henkilöä.

Lähes vuoden kestänyt poikkeusaika on vaikuttanut myös jumalanpalveluselämään ja messuja on jouduttu lähettämään pitkiä aikoja vain verkon välityksellä. Monille seurakunnan jäsenille ehtoolliselle osallistuminen on elintärkeä osa kristittynä elämistä. Piispojen ohjeen mukaan seurakunnat voivat vastata tähän tarpeeseen turvallisuusohjeita tarkasti noudattaen.

Ehtoollishetket helmikuussa

Su 7.2. klo 11–12 Langinkosken kirkko