Kotkassa aloittaa 6–9-vuotiaiden kuoro

Kotka-Kymin seurakunnassa aloittaa syksyllä lapsikuoro. Kuoroon ovat tervetulleita kaikki 6–9-vuotiaat lapset, joita laulaminen kiinnostaa.

– Musiikista pitäville ja innostuneille, musiikista nauttiville lapsille, kuvailee kuoroa ohjaava kanttori Susanna Hauer.

Kuoroon voi tulla, vaikka ei vielä osaisi lukea. Laulunsanoja voi opetella muillakin keinoin, esimerkiksi kaikulaululla tai yhdistämällä liikettä lauluun.

Musiikkia, liikettä ja taidetta

Lapsikuorossa harjoitellaan äänenkäyttöä ja opetellaan sekä lauluja että esiintymistä. Kuorolaiset tulevat esiintymään ainakin seurakunnan lasten tapahtumissa ja kirkoissa.

Kuorossa ei pelkästään istuta laulamassa. Toinen kuoron vetäjä, lastenohjaaja Riikka Viren kertoo, että luvassa on muun muassa musiikkiliikkeitä ja taiteita yhdistettynä musiikkiin.

Ilmoittautuminen alkaa 9.8.

Lapsikuoro aloittaa kokoontumiset 1. syyskuuta ja kokoontuu aina keskiviikkoisin klo 17–17.45. Paikkana on Karhulan seurakuntakeskus.

Ilmoittautuminen kuoroon on avoinna 9.–27.8. osoitteessa www.kotka-kyminseurakunta.fi/lapsikuoro.

Kuoro alkaa, mikäli koronatilanne sen sallii.

2021-07-29 08:30:00.0