Valokuvanäyttelyssä Karhulan srk-keskuksessa esillä ikääntymiset monet kasvot

Karhulan seurakuntakeskuksessa on nähtävissä valokuvanäyttely Ikääntymisen monet kasvot. Näyttely on esillä 3.9. saakka, ja siihen voi tutustua arkisin klo 9-15.

Näyttely tuo esiin kuvin ja kertomuksin yhdeksäntoista ikäihmistä, jotka ovat tulleet Suomeen eri maista ja omanlaisin poluin. Tavoitteena on tuoda esille ikääntymisen monet kasvot Suomessa ja lisätä myös vieraskielisten ikääntyvien ihmisten näkyvyyttä vanhuspalveluissa.

Samalla valokuvien toivotaan rohkaisevan yksin jääneitä ikäihmisiä hakeutumaan muiden pariin. Vahva henkilökuva kertomuksineen voi pysäyttää kanssakulkijan miettimään erilaisia ihmis-kohtaloita ja maailmankuvia.

Valokuvat ja tarinoiden keruu on valokuvaaja Satu Juvosen taideprojekti. Yhteistyökumppanina projektissa toimivat Monikulttuurisen vanhustyön yhteenliittymä sekä kotkalainen Kotona täälläkin -hanke, Koskenrinne ry:stä.

Näyttelyn on tarkoitus kiertää eri paikkakunnilla Suomessa elokuusta 2021 lähtien. Valokuvanäyttelyn valtakunnalliset avajaiset olivat Karhulan seurakuntakeskuksessa 20. elokuuta.

2021-08-27 11:26:39.0