Joulukirkkojen määrää lisätty ja osa siirretty järjestettäväksi ulos

Kotka-Kymin seurakunta rajaa osallistujamäärää joulun kirkoissa sekä muuttaa osan tilaisuuksista järjestettäväksi ulkona. Lisäksi joulukirkkoihin voi osallistua myös verkon välityksellä.

IMG_9039 kuv. Erkko Vuorensola kopio pieni.jpg

Kymin kirkko talvella.

Kotka-Kymin seurakunta rajoittaa joulun tilaisuuksiensa osallistujamäärää

Kotka-Kymin seurakunta huomioi terveysturvallisuuden toiminnassaan. Seurakunta huolehtii jumalanpalveluksiin, kirkollisiin toimituksiin ja muuhun toimintaan osallistuvien sijoittumisesta tilaan siten, että osallistujien lähikontaktin aiheuttamaa tartunnan riskiä voidaan ehkäistä. Väkimäärää seurakunnan tilaisuuksissa rajoitetaan 13. joulukuuta alkaen.

Koronapassin käyttöönotto julkisessa uskonnonharjoituksessa ei ole mahdollista. Lisäksi koronapassia ei voi edellyttää muissakaan seurakunnan ydintehtäviin liittyvissä toiminnoissa, kuten kirkollisissa toimituksissa. Kaikkia tilaisuuksia koskevat kuitenkin yleiset terveysturvallisuustoimet, joita noudatetaan Kotka-Kymin seurakunnassa

Seurakunnan järjestämiin tilaisuuksiin voi saapua vain terveenä sekä yleisiä turvallisuusohjeita noudattaen. Tiloissa tarjotaan käsidesiä kävijöille sekä kasvomaskeja.

Joulukirkkoon myös verkon välityksellä

Kotka-Kymin seurakunta lähettää joulukirkkoja myös verkon välityksellä. Jouluaattona lähetään klo 13 Kymin kirkon perhehartaus sekä klo 21 jouluaattoillan kirkko. Joulupäivänä klo 7 lähetetään jouluaamun kirkko Kymin kirkosta sekä klo 18 iltahartaus. Tapaninpäivänä striimataan klo 10 kirkko Langinkosken kirkosta.

Koronapassin käyttöönotto julkisessa uskonnonharjoituksessa ei ole mahdollista. Joulukirkoissa rajataan osallistujamäärää 1/3 tilojen sallimasta henkilömäärästä niin, että osallistujien lähikontaktin aiheuttamaa tartunnan riskiä voidaan ehkäistä. Lisäksi jouluaattona järjestetään aattohartauksia kirkkojen lisäksi myös ulkona. Aattohartauksien määrää on lisätty tänä vuonna.

Kirkoissa järjestettäviin tilaisuuksiin otetaan henkilöt saapumisjärjestyksessä ja ovet avataan 15 minuuttia ennen tilaisuuden alkua. Kotkan kirkkoon voidaan ottaa 300 henkilöä, Kymin kirkkoon 200 henkilöä ja Langinkosken kirkkoon 70 henkilöä.

Kauneimmat Joululaulut ja joulukonsertit koronapassilla

Kotka-Kymin seurakunta huomioi toiminnassaan Etelä-Suomen aluehallintoviraston 10.12. antamat uudet rajoitukset. Avin rajoitukset ovat voimassa Kymenlaaksossa 13.12.2021-12.1.2022.

Etelä-Suomen aluehallintoviraston antamista rajoituksista johtuen, koronapassi on käytössä kaikissa Kauneimmissa Joululauluissa ja joulukonserteissa maanantaista 13.12. alkaen. Koronapassi kysytään kaikilta yli 16-vuotiailta tilaisuuteen osallistujilta.

Kauneimpia Joululauluja lähetetään myös verkossa seurakunnan facebook-sivujen kautta tiistaina 14.12. klo 19, perjantaina 17.12. klo 19 ja maanantaina 20.12. klo 19.  Lisäksi Kotka-Kymin seurakunnan kauneimpia joululauluja pääsee laulamaan KotiTV- televisiokanavalla antenni-tv:n kanavapaikalla 33 sekä DNAn, Elisan ja Telian kaapeli-tv:n kanavapaikalla 66 joka arkipäivä 7.1.2022 asti klo 12.15-12.45.

Katso kaikki joulunajantilaisuudet Kotka-Kymin seurakunnassa osoitteessa www.kotka-kyminseurakunta.fi/joulu

2021-12-14 07:27:00.0