Diakoniatyö tukena elämässäsi

Voit olla yhteydessä diakoniatyöntekijään esimerkiksi, kun

• tarvitset tukea kriisitilanteissa
  • haluat keskustella hengellisistä asioista
  • olet yksinäinen
  • rahatilanteesi ahdistaa
  • haluat osallistua toimintaan
  • perheessä on vaikeita asioita, joihin ette itse löydä ratkaisua
  • alkoholi tai päihteet vaikeuttavat elämääsi
  • jokin asia painaa mieltäsi
  • sinulla on surua, josta haluat puhua
  • haluat itse auttaa jotenkin.

Diakonia auttaa ja tukee ihmisiä erilaisissa elämäntilanteissa. Diakonian apu on maksutonta eikä vaadi kirkon jäsenyyttä. Diakoniatyöntekijät ovat sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia ja kaikki käydyt keskustelut ovat luottamuksellisia.

Kotka-Kymin seurakunnan diakoniatyö sosiaalisessa mediassa

Diakonian vastaanotot

• Ajanvaraus puhelimitse numerosta 044 752 9525 arkisin klo 11-12
  • Nettiajanvaraus: Varaa aika tästä

Arkiruokailut

Kaikille avoimet arkiruokailut. Tarjolla terveellistä ja hyvää kotiruokaa. Aterian hinta vähävaraisilta ja työttömiltä 1,50 €, muilta 5 €.

• Kotkan seurakuntakeskuksen kahviossa perjantaisin klo 12-13
  • Karhulan seurakuntakeskuksessa torstaisin klo 12-13

Sinua tarvitaan!

Diakonia on myös lähimmäisvastuuta ja vuorovaikutusta seurakuntalaisten kesken. Diakoniatyössä tarvitaan vapaaehtoisia kuuntelijoiksi, kerhojen ja piirien vetäjiksi, talkootehtäviin, lähimmäisiksi, yhteisvastuukerääjiksi sekä avustajiksi leireille ja retkille. Jos haluat tulla mukaan vapaaehtoistyöhön, ota yhteys diakoniatyöntekijöihin. Toimitaan yhdessä!

Diakoniatyö ja työntekijät

Diakonian tehtävä on toteuttaa lähimmäisenrakkautta. Syrjäytymisen vähentäminen ja tulevaisuudenuskon vahvistaminen ovat käytännön tavoitteita. Järjestämme monipuolista yhteisöllistä toimintaa ja olemme tavoitettavissa myös mm. kotikäynneillä ja vastaanotoilla. Pyrimme löytämään avun tarpeessa olevia ihmisiä mm. yhteistyön ja tiedotuksen avulla.

Autamme ja tuemme asiakasta ihmisarvoiseen elämään. Yhtenä toiminta-muotona on taloudellinen avustaminen, joka on pääsääntöisesti tilapäistä kriisiapua. Joskus teot ovat tärkeitä, ja joskus sanat ovat ainoat, joita tarvitaan.

Kaksi ihmistä istuu penkillä selin kameraan.