Helilän seurakuntatalo

Helilän seurakuntatalo, valkoinen, kaksikerroksinen kivirakennus.

0401967512 Vahtimestari

80

Seurakuntatalon salia, kahviota ja keittiötä voi käyttää erilaisiin tilaisuuksiin ja kokoontumisiin. Vuokrattavat tilat sijaitsevat rakennuksen ensimmäisessä kerroksessa.

Kuvat sisätiloista

Helilän seurakuntakeskuksen sali, jossa pöytiä, tuolia ja kahvikattaus.

Vuokrattavien tilojen lisäksi seurakuntatalossa on henkilökunnan työtiloja.

Helilän seurakuntatalo valmistui vuonna 1930 ja vihittiin käyttöönsä 31.8.1930. Rakennuksen suunnitteli arkkitehti Ilmari Launis.

Alun perin talossa oli kokoussali, tarjoiluhuone, pappien oleskeluhuone sekä kahden diakonissan ja vahtimestarin asunnot.

Seurakuntatalo toimi sotilassairaalana jatkosodan loppuaikana marraskuusta 1943 lähtien.

Seurakuntataloon tehtiin perusteellisia korjaustöitä 1960-luvulla. Juhlasali oli aiemmin ollut korkea, mutta 60-luvun remontissa salia madallettiin ja sen yläpuolelle tehtiin tilat rippikoulua ja päiväkerhotoimintaa varten. Nämä toisen kerroksen tilat on myöhemmin muutettu toimistotiloiksi.

Esteettömyys

Taloon pääsee hyvin luiskaa pitkin pyörätuolilla ja alakerrassa liikkuminen on esteetöntä. Toiseen kerrokseen ei pääse pyörätuolilla.

Tiedustelut ja varaukset:

0401967512 vahtimestari

Sydäniskuri Sydäniskuri
Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Turvallinen tila Turvallinen tila
wc wc
Kahviastiasto
Ruokailuastiasto
Keittiö
Pöytiä ja tuoleja
Videotykki
Fläppitaulu
Piano/flyygeli
Äänentoistolaite
Kastemalja

su 7.4. klo 14.15 -16.15

Kehitysvammaisten kirkkopyhä

Kehitysvammaisten kirkkopyhä Kymin kirkossa klo 13.00. Messun jälkeen kahvit ja ohjelmaa Helilän seurakuntatalolla.
ke 1.5. klo 12.00

Vappu Kymin kirkonmäellä