Kirkonmaan saarihautausmaa

Yleiskuva hautausmaalta, hautakiviä ja hiekkapolkuja. Taustalla huoltorakennus ja meri.

Kirkonmaa, 48100 Kotka

Hautausmaa on suunniteltu arkkuhautausmaaksi ja käytössä on ainoastaan ns. matalahautaus. Sukuhautoihin voidaan haudata myös uurnia. Omaiset huolehtivat hautojen avauksesta ja peittämisestä. Hautausmaalla ei ole siunauskappelia, vaan hautaan siunaaminen tapahtuu mantereella. Hautausmaan laidalla on kalustovaja, josta löytyy työkaluja hautojen kaivamiseen ja hautojen hoitoon.

Hautausmaa sijaitsee Kotkan rannikolla Kirkonmaan saaressa. Paikka tunnetaan Kuutsalon saaren asukkaiden hautausmaana. Hautausmaa on otettu käyttöön vuonna 1927.

Käynti hautausmaalle tapahtuu saaren länsirannalla olevan yleisen laiturin kautta tai hautausmaan oman laiturin kautta.

YouTube-video