Tanssivia naisia.

Liikuntaryhmät

Seurakunta järjestää erilaisia liikuntaryhmiä. Tule rohkeasti mukaan!

Jumppa ja Venyttely

Tiistaisin Naisten jumppa Kotkan srk-keskuksen voimistelusalissa. HUOM. Peruttu kevään 2024 osalta

Perjantaisin klo 8.40-9.25 Venyttely (sekaryhmä) Velhossa, Ututie 2.
Lauantaisin klo 11.30- 12.30 Jumppa/tanssi Velhossa, Ututie 2.

Jumpissa vapaaehtoinen maksu (2 €) lähetystyön hyväksi.

Kaikille avoin lentopallo

tiistaisin  Kotkan srk-keskuksen voimistelusalissa. HUOM. Peruttu kevään 2024 osalta

Gospel-lattarit ™

Gospel-lattarit™ -tanssijumppaa ja venyttely torstaisin klo 16-17 Nelosteatterilla (Satamakatu 4).  Hinta 4 €/kerta. Tuotto menee hyväntekeväisyyteen.

Kevätkausi 2024 jatkuu 16.5.2024 saakka.

Koko perhe tanssii

Koko perhe tanssii - aikuinen-lapsi -tanssiliikuntaa perjantaisin klo 9.30-10.15 Yhteisötalo Messissä (Kirkkokatu 22). Ennakkoilmoittautumista ei tarvita.

Kevätkausi 2024 jatkuu 17.5.2024 saakka.

Gospel-lattareilla™ hikeä, hymyjä ja rytmiä riittää

Liikuntasalin täyttää iso joukko hymyileviä naisia, kun Gospel-lattarit™ alkaa. Nyt tanssitaan kristillisen lattarimusiikin tahdissa.

Tunnille tullakseen ei tarvitse osata tanssia. ”Kyseessä on matalan kynnyksen tanssiliikuntaa, johon kaikki ovat tervetulleita iästä, koosta ja liikuntataustasta riippumatta. Ilo ja halu liikkua ovat pääasia”, sanoo tunnin vetäjä Leena Ronkainen.

Tunti maksaa 4 euroa, ja tuotto menee Naisten Pankille. ”Voisi siis sanoa, että tanssimme naisille ammatteja. Tästä saa hyvän mielen kaiken muun liikunnasta saatavan hyödyn lisäksi, kun samalla tukee kehitysmaiden naisia”, sanoo Ronkainen.

Tunnille kannattaa laittaa jalkaan tanssikengät tai tossut, mutta sukillakin pärjää. Osalla osallistujista on huivi lanteilla, osalla kukka päässä. Ronkainen kuitenkin painottaa, että armollinen ja hyväksyvä ilmapiiri, sekä omasta kehosta nauttiminen ovat tärkeimpiä asioita – eikä esimerkiksi se miltä kukakin näyttää.

Gospel-lattarit™ on Tampereen NNKY:n vuonna 2007 aloitettu kristillinen treenimuoto. Alun perin ajatuksena on ollut se, ettei tanssimisessa ole kysy pelkästään fyysisestä hyvinvoinnista ja tanssitaitojen kehittymisestä, vaan tärkeä osa on vahvistaa naisten itsetuntoa ja itsensä hyväksymistä. Gospel-lattareita™ tanssitaan ympäri Suomea, ja ohjaajiakin on useita kymmeniä. Tassitunti aloitetaan ja lopetaan yhteisellä rukouksella.

kappalainen

Vastuualueena aikuistyö. Virkavapaalla.