Erityisnuorisotyö

Kädet pitävät kylttiä, jossa lukee Et ole yksin.Erityisnuorisotyö tukee 7-29-vuotiaita lapsia, nuoria ja perheitä. Etsimme yhdessä ratkaisuja elämän haastaviin tilanteisiin. Yhteistyö perustuu luottamukseen.

Erityisnuorisotyön tavoitteena on, että jokainen lapsi ja nuori kokee olevansa hyväksytty, löytää elämälleen mielekkyyden, kokee olevansa tärkeä ja arvokas sekä saa apua ja tukea, kun sitä tarvitsee.

Erityisnuorisotyössä noudatetaan kirkon kasvatustyön periaatteita ja kirkon erityisnuorisotyön linjausta "Läsnäolon nuorisotyö" sekä lakisääteisen lastensuojelu- ja sosiaalityön ja muiden lakien tuomia velvotteita.

Erityisnuorisotyön tehtäviä

• Tukihenkilönä toimiminen, yksilötyö lapsen/nuoren kanssa
  • Vanhemmuuden tukeminen, esimerkiksi yläkoulujen vanhempainillat
  • Voimamimmit-ryhmä
  • Kouluyhteistyö, esimerkiksi ryhmäytysprojektit ala- ja yläkouluilla
  • Vankilatyö
  • Wauto-toiminta, Walkers Kotka -yhteistyö Kotkan liikkuvan nuorisotyön kanssa
  • Etsivä työ netissä, NettiSaapas, yhdessä koulutettujen täysi-ikäisten vapaaehtoisten kanssa
  • Leirityö
  • Sekasin-chat-päivystystoiminta
  • Apua kriiseistä selviytymiseen
  • Keskustelu- ja konkreettinen apu, esimerkiksi perhe-, ystävyys- ja seurustelusuhteisiin, itsenäistymiseen ja arkeen sekä hengellisiin tai päihteisiin liittyvissä kysymyksissä

Oletko kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena?

Vapaaehtoistyo.fi (Kotka) on yleishyödyllinen, ei-kaupallinen ja voittoa tavoittelematon vapaaehtoistöitä kokoava sivusto. Löydä oma tapasi auttaa!