Kuvassa kirjoja kirjahyllyllä.

Hyödyllisiä linkkejä

Rakkausklinikka

Rakkausklinikka on Terve.fi:n ja kirkon perheneuvonnan yhteistyö. Sivuilla on mm. Rakkauden ammattilaiset -blogi sekä kysymys-vastaus-palsta.

Parisuhteen palikat

www.parisuhteenpalikat.fi/

Parisuhteen palikat on työkalu, joka auttaa hahmottamaan parisuhteen osa-alueita. Työkalu on avoin kaikille ja kaiken ikäisille, jotka haluavat kehittää omaa parisuhdettaan.

Väestöliitto

www.vaestoliitto.fi/parisuhde/

Näiltä sivuilta löydät tietoa parisuhteesta, sen hoitamisesta, sinkkuudesta ja perheellistymisen teemoista. Voit mm. kartoittaa tilannettasi testeillä ja käydä nettikursseja.

Parisuhde Kataja ry

www.parisuhdekeskus.fi/

Parisuhdetyön asiantuntija- ja kansalaisjärjestö. Erilaisia parisuhdekursseja  ja luentoja.

Perheneuvonta kirkossa

Perheneuvojien kirjavinkkejä

Tunne lukkosi. Vapaudu tunteiden vallasta. Kimmo Takanen.

Pari suhteessa. Tunne itsesi, uskalla rakasta. Heli Pruuki, Marjo Timoria, Markku Väätäinen

Vihainen nainen. Heli Pruuki, Terhi Ketola-Huttunen

Erosta eteenpäin.  Marianna Stolbow

Lapsi ja ero. Eväitä eteenpäin. Heli Pruuki ja Jari Sinkkonen

Suhde klinikalla -podcastit

Kirkon viestinnän julkaisemissa Suhde klinikalla -podcasteissa mietitään ratkaisuja parisuhteen kiemuroihin. Podcasteissa kirkon kokeneet perheneuvojat Paula Ruotsalainen ja Juha Petterson vastaavat yleisön lähettämiin kysymyksiin rakkaudesta ja ihmissuhteista.

Podcastissa on kahdeksan jaksoa. Jaksojen aiheet ovat rakastuminen ja sitoutuminen, vuorovaikutus ja kommunikaatio, seksuaalisuus parisuhteessa, uskottomuus, mustasukkaisuus, eroaminen, uusperhe sekä riitely ja sopiminen.

Podcastit ovat kuunneltavissa muun muassa seuraavissa kanavissa:
- Spreaker
- Spotify, Apple Podcast, Google Podcast, Deezer: löytyy nimellä Suhde klinikalla

Suhde klinikalla -podcast pohjautuu Paula Ruotsalaisen toimittamaan Suhde klinikalla -kirjaan, johon on koottu ihmisten aitoja kysymyksiä rakkaudesta ja ihmissuhteiden kiemuroista. Kirja on luettavissa verkossa.