Virkatodistus, sukuselvitys ja sukututkimus

Kotka-Kymin seurakunnan (myös aiemmat Haapasaari, Kotka, Kymi ja Langinkoski) virkatodistukset ja sukuselvitykset tehdään Kouvolan aluekeskusrekisterissä. Aluekeskusrekisteri ylläpitää seurakuntien jäsenrekisteriä eli hoitaa kirkonkirjojen pitoa.

Todistusten tilaaminen

• Virkatodistus (ns. elää-todistus) on seurakunnan jäsenen itseään koskevia perustietoja sisältävä todistus.
  • Sukuselvitys (esim. perunkirjoitusta varten) on tietosisällöltään laajempi todistus. Se on ote henkilöä tai perhettä koskevista kirkonkirjaan tehdyistä merkinnöistä.
  • Sukututkimus

Virkatodistusten ja sukuselvitysten puhelinpalvelu 040 195 2599. Puhelinpalvelu avoinna ma-to klo 9-12. Valitettavasti emme voi vastata jätettyihin ääniviesteihin.

Tilaa virkatodistus verkosta (yksityishenkilöt)

Vanhoja kirkonkirjoja hyllyssä. Edessä yksi avattuna.

Kouvolan aluekeskusrekisteri

Linkki Kouvolan aluekeskusrekisterin sivuille

Kouvolan aluekeskusrekisteriin kuuluvat seuraavat seurakunnat:

• Kouvolan ev.lut. seurakunnat: Anjalankosken (Anjala, Inkeroinen, Myllykoski ja Sippola), Elimäen, Jaalan, Kouvolan, Kuusankosken ja Valkealan seurakunnat
  • Juva
  • Kangasniemi
  • Kotka-Kymi (Haapasaari, Kotka, Kymi ja Langinkoski)
  • Lappeenranta (Joutseno, Lappee sis. Nuijamaa ja Ylämaa, Lappeenranta, Lauritsala ja Sammonlahti)
  • Luumäki
  • Mikkeli (Anttola, Haukivuori, Mikkelin maaseurakunta, Mikkelin tuomiokirkkoseurakunta, Ristiina ja Suomenniemi)
  • Parikkala (Parikkala, Saari ja Uukuniemi)
  • Puumala