Kotka-Kymin seurakunta myy Mariankatu 14 kiinteistön Seven Group Oy:lle

Kotka-Kymin kirkkovaltuusto päätti kokouksessaan 14.12.2022 hyväksyä seurakunnan omistamasta Mariankatu 14 korttelista saadun ostotarjouksen. Seurakunta myy kiinteistön 2,7 miljoonan euron kauppahinnalla paikalliselle Seven Group Oy:lle perustettavan yhtiön lukuun.

kotkan srk talo_M.jpg

Kotka-Kymin seurakunta myy Mariankatu 14 kiinteistön Seven Group Oy:lle

Kirkkovaltuuston tekemä päätös etenee Mikkelin tuomiokapitulin käsittelyn kautta Kirkkohallitukselle hyväksyttäväksi.

Mariankatu 14 kiinteistön myynti on osa Kotka-Kymin seurakunnan kiinteistöstrategian toteuttamista. Kiinteistö on ollut myynnissä vuoden 2019 joulukuussa hyväksytyn kiinteistöselvityksen mukaisesti.

- Talvella 2021tehty kumppanuussopimus Suhola yhtiöiden kanssa toi selkeästi Mariankatu 14:sta myynnin suhteen päämäärätietoisuutta ja sen kaltaista osaamista, jota seurakunta kaipasi. Tänään kirkkovaltuuston hyväksymä kauppa Mariankatu 14:sta tulee vapauttamaan seurakunnan resursseja jatkaa ja toteuttaa hyväksyttyä kiinteistösuunnitelmaansa eteenpäin.

Toivon, että saamme Mariankatu 14 ostajasta, Seven Group Oy:stä hyvän omistajan ja vuokranantajan jatkamaan Mariankatu 14 omistajana, toteaa Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Heikki J. Oksanen.

Kotka-Kymin seurakunta jää kiinteistöön vuokralle seitsemän vuoden ajaksi. Vuokrasopimus sisältää muun muassa seurakuntasalin tilat, jumppasalin ja erilaisia kokoontumis- ja toimistotiloja.

2022-12-14 19:29:39.0