Kotka-Kymin seurakunta järjestää jouluaaton juhlan, jotta kenenkään ei tarvitsisi olla yksin

Kotka-Kymin seurakunta järjestää yksin joulua viettävien juhlan tänä vuonna Langinkosken kirkolla.

Jouluaattona kello 11.30 alkava tapahtuma on maksuton ja avoin kaikille, jotka eivät halua viettää jouluaan yksin. Tapahtumaan tulee kuitenkin ilmoittautua.

Juhlassa on luvassa jouluista ohjelmaa, muun muassa joulurauhan julistuksen katsominen yhdessä. Tarjolla on jouluherkkuja. Juhla päättyy Langinkosken kirkon jouluhartauteen, joka alkaa kello 14. Seurakunta järjestää tarvittaessa kyydin tilaisuudesta kotiin päin.

Tapahtuman järjestämisessä mukana oleva nuorisotyönohjaaja Taru Spännäri sanoo, että joulu on leimallisesti yhdessä olemisen ja perheen juhla. Siksi kenenkään ei soisi viettävän sitä yksin vastoin omaa tahtoaan.

Yksin joulua viettävien juhlalla on pitkät perinteet.

– Viime vuonna tapahtuma oli todella mukava ja lämminhenkinen. Joulun tunnelma syntyy nopeasti myös tuntemattomien kesken, Spännäri sanoo.

Yksinäisyyden ehkäisy on tänä vuonna toinen Kotka-Kymin seurakunnan kärkihankkeista. Seurakunnan työntekijöiden ja vapaaehtoisten lisäksi aattojuhlaan osallistuu myös luottamushenkilöitä.

Yksin joulua viettävien juhlaan sitova ilmoittautuminen 12.12. mennessä osoitteessa www.kotka-kyminseurakunta.fi/joulujuhla tai p. 0401967505 (arkisin klo 9-15.)

Fri Dec 01 09:30:00 EET 2023