Joulun hartaudet kokoavat ihmiset kirkkoihin

Jouluna Kotkassa järjestetään useita erilaisia aattohartauksia ja joulukirkkoja ympäri kaupunkia.

Pyhäpäivien tunnelmaan virittäytymisen voi aloittaa aattoiltana 23.12. kello 19 Langinkosken kirkossa pidettävässä tunnelmallisessa joulukonsertissa.

Joulurauhan julistus Langinkosken Keisarillisella kalastusmajalla luetaan kello 13 jouluaattona. Perheen pienimmät on erityisesti huomioitu suhteellisen lyhytkestoisessa aaton perhehartaudessa Kymin kirkossa kello 13.

Monelle erityisen tärkeää on tulla aistimaan jouluyön messujen ja hartauksien tunnelmaa. Langinkosken kirkossa pidetään jouluaattona kello 21 Kauneimmat joululaulut -messu. Kymin kirkossa jouluyön messu alkaa kello 23.

Joulupäivän jumalanpalvelukset pidetään Kotkan seurakuntakeskuksessa ja Kymin kirkossa kello 8 ja Langinkosken kirkossa kello 10. Tapaninpäivänä messua vietetään kello 17 Kotkan seurakuntakeskuksessa, kauneimpia joululauluja laulaen.

Joulua vietetään Jeesuksen syntymän muistoksi. Jeesus syntyi ihmiseksi ihmisten keskelle. Keskelle vuoden pimeintä aikaa tulee juhla, jossa pimeyteen syttyvä valo sytyttää toivon.

Jouluaatto su 24.12.

• klo 10 messu Langinkosken kirkossa
  • klo 13 joulurauhan julistus Langinkosken Keisarillisella kalastusmajalla
  • klo 13 jouluhartaus Hurukselan hautausmaalla