Kirkkovaltuuston vuoden viimeisen kokouksen päätöksiä

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuuston vuoden 2023 viimeinen kokous pidettiin tiistaina 12.12. Kotkan seurakuntakeskuksessa. Joulukuussa kirkkovaltuuston päätettäväksi tulee aina tulevan vuoden toiminta- ja taloussuunnitelma, niin tälläkin kertaa.

Talousarvio sisältää varaukset vuoden 2024 toteutuviin palkankorotuksiin. Investointien puolella seurakunta satsaa erityisesti Kotkan kirkon remonttiin ensi vuoden aikana. Lisäksi kirkkovaltuusto päätti antaa kirkkoneuvostolle oikeudet nostaa korkeintaan 5 miljoonan euron lainan rakennuskustannusten kattamiseksi.

Toimintasuunnitelmassa puolestaan ensi vuonna tutut perustehtävät jatkuvat kuten aikaisemminkin. Ympäristötyö jatkuu ja vahvistuu, odotamme ympäristödiplomin hyväksyntää kirkkohallituksessa 14.12. Seurakunta osallistuu ensi vuonnakin aktiivisesti Kotkassa järjestettäviin tapahtumiin. Uusia avauksia toiminnassa ovat mm. psalmityöpajat, lasten sururyhmä ja Uuden testamentin lukumaraton.

Lisäksi kirkkovaltuusto päätti kirkkoneuvoston esityksen mukaisesti luottamushenkilöiden palkkiosääntöön liittyvistä asioista sekä investointimäärärahojen muutoksesta kuluvan vuoden aikana sekä yhden toimistosihteerin viran lakkauttamisesta.

Ensi vuonna kirkkovaltuuston pöydällä tulee olemaan ainakin Kotkan kirkon rakennusasioita, Höyterin kurssikeskukseen liittyviä asioita sekä kirkkoherranvaali ja uuden strategian hyväksyminen. Helmikuussa järjestetään myös kirkolliskokousedustajien ja hiippakuntavaltuutettujen vaali. Työtä on siis tiedossa tulevallekin vuodelle!

2023-12-12 21:39:47.0