Vertaisryhmästä voimaantumista syöpää sairastaville tai hiljattain toipuneille

Kotka-Kymin seurakunnassa järjestetään keväällä ryhmä syöpää sairastaville tai siitä hiljattain toipuneille. Ryhmä on tarkoitettu työikäisille.

– Idea ryhmästä sai alkunsa syöpää sairastavan seurakuntalaisen toiveesta, ja ryhmän sisältöjä on suunniteltu yhdessä hänen kanssaan, kertoo Anna Mykrä-Siljander, toinen ryhmän ohjaajista.

Valoa ja voimaantumista -ryhmä kokoontuu kolme kertaa, helmi-, maalis- ja toukokuussa. Ohjelmassa on mm. taideterapeuttista työskentelyä, restoratiivista joogaa ja unelmakarttatyöskentelyä. Lisäksi vaihdetaan ajatuksia ja vietetään aikaa yhdessä.

– Toivomme, että ryhmä voisi olla nimensä mukainen yhteentulemisen kokemus. Mukaan saa tulla vain myös olemaan. Kukin saa jakaa omastaan juuri sen verran kuin haluaa, sanoo Mykrä-Siljander.

Ryhmää ohjaavat Anna Mykrä-Siljander ja Suvi Kervinen. Mykrä-Siljander on pappi ja restorattivisen joogan ohjaaja. Kervinen on diakoni ja lyhytterapeutti.

Tapaamiset ja ilmoittautumiset

Ryhmä kokoontuu torstaisin 10.2. ja 24.3. klo 14-16 Langinkosken kirkolla sekä 5.5. klo 12-16 Höyterin kurssikeskuksessa.

Ilmoittautuminen ryhmään on käynnissä Kotka-Kymin seurakunnan nettisivuilla: www.kotka-kyminseurakunta.fi/valoa-ja-voimaantumista-ryhmä. Ilmoittautua voi 1.2. saakka.

Wed Dec 29 14:39:56 EET 2021