Kahden nojatuolin edessä pöytä, jolla palikoista tehty talo.

Perheasiain neuvottelukeskus

Kirkon perheneuvonta tarjoaa pariterapiaa ja keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän solmukohdissa. Etelä-Kymenlaakson perheasiain neuvottelukeskus palvelee Kotkan, Haminan, Pyhtään, Virolahden ja Miehikkälän asukkaita.

Tavallisimpia syitä ottaa yhteyttä ovat vuorovaikutusongelmat, erokysymykset, oma tai puolison uskottomuus ja muut erilaiset kriisit. Asiakkaaksi voi tulla yhdessä kumppanin kanssa tai yksin. Kohtaamme asiakkaat perheiden ja parisuhteiden moninaisuutta kunnioittaen. Työntekijöitämme sitoo vaitiolovelvollisuus.

Perheneuvonta on asiakkaalle maksutonta. Sen tarjoavat alueen luterilaiset seurakunnat.

Perheneuvojat tarjoavat myös koulutusta, konsultaatiota ja työnohjausta. Perheasiain neuvottelukeskuksessa kokoontuu ryhmiä, kuten parisuhderyhmiä ja kasvuryhmiä.

Yhteystiedot ja ajanvaraus

Perheasiain neuvottelukeskus toimii Kotkassa osoitteessa Kaivokatu 17 A, 3. kerros

Ajanvaraus tiistai–torstai kello 9-12, puh. 040 196 7509.

Kuvassa Perheasian neuvottelukeskuksen työntekijät, kolma nasita.

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin

Kuvassa kaksi tuolia ja pöytä, jossa kukkia.

Ero on monivaiheinen ja monenlaisia tunteita sisältävä prosessi. Jos perheeseen kuuluu lapsia, eron läpikäyminen ja siihen sopeutuminen on usein vielä vaativampaa.

Jos mietit eroa, etsi itsellesi ja perheellesi tukea.

Ero on monivaiheinen prosessi

Toimivat ihmissuhteet läheisiimme ovat tärkeitä ja lisäävät hyvinvointia. Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Luottamuksellinen keskustelu ammattilaisen kanssa voi avata myös isompia solmuja. Apua tarjoavat oman seurakunnan lisäksi perheasiain neuvottelukeskukset eri puolilla Suomea.

Ihmissuhteet

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

vastaanottosihteeri

Perheasiain neuvottelukeskus. Vastaanoton puhelinaika on ti-to 9-12.