Iskelmämessu Kotkan kirkossa

Kirkko on ihmisiä varten

Kirkkorakennus on ihmisiä ja seurakuntaa varten. Siellä rukoillaan ja vietetään messua. Siellä lauletaan ja soitetaan. Kirkon tiloihin kokoonnutaan erilaisiin kerhoihin, kuoroihin ja muihin kohtaamisiin.

Messu eli jumalanpalvelus on kirkon perinteisin, kaikkia kristittyjä yhdistävä toimintamuoto. Se on koko seurakunnan yhteinen juhla. Sinäkin olet tervetullut mukaan!

Kotka-Kymin seurakunnassa vietetään messua sunnuntaisin Kotkan, Kymin ja Langinkosken kirkoissa. Katsothan tarkemmat ajat tapahtumakalenterista!

Messut verkossa

Toistaiseksi yksi sunnuntain jumalanpalveluksista lähetetään suorana lähetyksenä verkossa. Kamera on kirkon etuosassa eikä yleisöä kuvata. Jos tulet paikan päälle kirkkoon etkä halua näkyä videolla, kannattaa jäädä kirkon takaosaan. Ehtoollisella kävijöitä ei kuvata.

Jumalanpalveluksia voi seurata osoitteessa www.facebook.com/KotkaKymi

Mikä messu on?

Messu on jumalanpalvelus, jossa vietetään ehtoollista.

Viikkomessu vietetään yleensä arkipäivänä. Viikkomessussa on tilaa hiljaisuudelle, mietiskelylle ja vapaamuotoiselle rukoukselle. Viikkomessua voidaan viettää myös esimerkiksi nuorten, oppilaitosten ja puolustusvoimien jumalanpalveluksissa.

Sanajumalanpalvelus on jumalanpalvelus, jossa ei vietetä ehtoollista. Siinä keskitytään Jumalan Sanaan ja rukoukseen. Esimerkiksi koulujen kanssa järjestetyt joulukirkot ovat sanajumalanpalveluksia.

Jumalanpalveluksen etenemistä voi seurata virsikirjan lopussa olevasta jumalanpalveluksen kaavasta.

Tule mukaan valmistelemaan messua!

Seurakuntalaiset ovat lämpimästi tervetulleita valmistelemaan messuja. Voit olla mukana mm. näissä tehtävissä:

• Raamatun tekstien lukeminen
  • Esirukouksen lukeminen/valmistaminen
  • Kirkkokahvin keittäminen ja tarjoileminen
  • Tervetulotoivotus kirkon eteisessä
  • Lasten huomioiminen messussa, esim. väritystehtävien tai muun pienen puuhan valmistaminen lapsille
  • Laulaminen/soittaminen
  • Saarnan aiheesta keskusteleminen yhdessä papin kanssa

Jos haluat mukaan valmistelemaan messu, kerro asiasta esimerkiksi papille tai kanttorille.

Iskelmämessu Kotkan kirkossa

Ikkuna Jumalan todellisuuteen - Minuuttihartaus