Seurakunnan vapaaehtoisia.

Vapaaehtoistyö

Kotka-Kymin seurakunnassa on iso joukko vapaaehtoisia. Nuorimmat heistä ovat juuri täysi-ikäisiä ja vanhimmat yli yhdeksänkymppisiä. Melkoinen joukko!

Tehtäviä on monenlaisia. Voit auttaa esimerkiksi perhekerhossa, nuorten toiminnassa, kehitysvammaisten leirillä tai keittiön töissä. Voit myös auttaa maahanmuuttajaa kotoutumisessa. Vapaaehtoisia tarvitaan myös auttamaan kännyköiden ja tietokoneiden käytössä. Kaikessa vapaaehtoistyössä on mukavaa yhdessäoloa ja hyvää tekemisen meininkiä. Vapaaehtoistyöntekijöitä yhdistää halu olla avuksi.

Vapaaehtoistyöhön voi osallistua kerran vuodessa tai jopa joka viikko. Juuri niin kuin sinulle sopii. Useimmat tekevät vapaaehtoistyötä muutaman kerran kuukaudessa.

Lue täältä vapaaehtoistyötä tekevien haastatteluja.

Tämän hetken avoimet vapaaehtoistehtävät löydät helpoiten osoitteesta www.vapaaehtoistyö.fi/kotkaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Sivua kannattaa seurata aina silloin tällöin, koska uusia tehtäviä tulee jatkuvasti.

diakonian viranhaltija

Virkavapaalla. Vapaaehtoistoiminnan koordinaattori.