Nauravat lapset laskevat kivistä mäkeä puista tehdyillä leikkimopoilla.

Lähetys on yhteinen tehtävä

Lähetystyö on kokonaisvaltaista ihmisen auttamista, ei vain hengellisten tarpeiden kuulemista. Rauhankasvatus ja ihmisten välisen yhteisymmärryksen lisääminen sekä ennakkoluulojen poistaminen eri uskontojen väliltä kuuluvat myös lähetystyön tavoitteisiin, samoin kuin terveydenhuolto, koulutus, ruokahuolto ja seurakuntatyön tukeminen.

Kotka-Kymin seurakunnassa lähetystyön toiminta muodostuu mm. lähetyspiireistä, lähetystyön ystävärenkaasta, myyjäisistä ja muista erilaisista tapahtumista. Työn tavoitteena on nimikkolähettien ja nimikkokohteiden tukeminen sekä lähetystietouden lisääminen.

Lähetyksen ystävärengas

Lähetyksen ystävärengas muodostuu ihmisistä, jotka ovat lupautuneet vapaaehtoisesti tukemaan seurakunnan lähetystyötä rukouksin ja säännöllisesti varojaan antaen. Renkaan jäsenet saavat kirjeiden välityksellä tietoja lähettiperheistä ja yleensäkin seurakunnan lähetystyöstä.

Lähetystyön perusta

Lähetystyö perustuu Jeesuksen lähetyskäskyyn:

”Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti.” Matteus 28: 18-20

Lähetysjärjestöt:

Suomen Lähetysseura
Suomen evankelisluterilainen Kansanlähetys
Suomen Pipliaseura
Suomen ev.lut. lähetysyhdistys Kylväjä
Medialähetys Sanansaattajat
MAF Lähetyslentäjät

Lähetyspiiri videoituna 18.1.2021

Piirin sinulle pitävät Tuomi Larvi ja Anne Hovi. Tervetuloa kuulemaan lähettien kuulumiset, laulamaan virsi ja rukoilemaan yhdessä.

YouTube-video

kappalainen