Kotka-Kymin seurakunnan kirkkoherraksi kaksi hakijaa

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkoherraksi on hakenut kaksi hakijaa; Timo Waris ja Juha Ropponen.

Timo Waris on työskennellyt viimeisimmäksi Sääksmäen seurakunnan kirkkoherrana. Juha Ropponen toimii tällä hetkellä Kotka-Kymin seurakunnan vt. kirkkoherrana.

Kirkkoherran kelpoisuusvaatimuksina ovat esimerkiksi pappisvihkimys ja seurakuntatyön johtamisen tutkinto.

Seuraavaksi Mikkelin hiippakunnan tuomiokapituli haastattelee hakijat 4.6. istunnossaan ja antaa seurakunnalle lausunnon hakijoista aikaisintaan seuraavassa istunnossaan 18.6. tai myöhemmin. Tämän jälkeen Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuusto voi päättää kirkkoherran valinnasta tai tarvittaessa hakuajan jatkamisesta.

Kotka-Kymin seurakunnan uusi kirkkoherra valitaan välillisellä vaalitavalla, eli seurakunnan kirkkovaltuusto valitsee kirkkoherran.

Wed May 08 15:34:32 EEST 2024