Lastenohjaajat

Kirkon lastenohjaajan ammatin ydin on lapsen ja perheen kasvun tukeminen kirkossa ja yhteiskunnassa. Kristillisen kasvatuksen ammattilaisena lastenohjaaja tukee lapsen kehitystä yhdessä vanhempien kanssa, jotta lapsella on edellytykset kasvaa vastuulliseksi aikuiseksi ja yhteiskunnan jäseneksi.

Lastenohjaaja toimii perinteiden ja kulttuurin kestävän aineksen siirtäjänä sukupolvelta toiselle. Lastenohjaajat ovat lapsi- ja perhetyön tutkinnon suorittaneita, monipuolisia varhaiskasvattajia.

Lastenohjaajat työskentelevät päiväkerhoissa, leikkikerhoissa, perhe- ja vauvakerhoissa, avoimissa kerhoissa, koululaisten iltapäivätoiminnassa, lapsiparkissa, pikkuhelpissä ja kaikenlaisissa tapahtumissa sekä leireillä.