Seurakunta osallistuu Aaltoja! -festivaaliin teemalla Rakasta!

Ohjelmassa mm. yhteisöllinen ruokailu ja siluettiteos. Kirkko saa valaistuksen.

Aaltoja_kirkko_2021.jpg

Kotka-Kymin seurakunta osallistuu Kotkan Aaltoja! -festivaaliin teemalla Rakasta! Tapahtumissa korostetaan erityisesti yhdessä olemista ja tekemistä.

– Aaltoja! -viikko sattuu sopivasti kirkkovuoden viikolle, jonka teemana on rakkauden kaksoiskäsky. Jumala kutsuu meitä rakastamaan itseämme, toisia ihmisiä ja luomakuntaa. Siksi "Rakasta!" on Kotka-Kymin seurakunnan Aaltoja! -tapahtuman kantava ajatus, kertoo diakoni Suvi Kervinen.

Siluettitaidetta ja promenadikonsertti

Keskiviikkona 19.10. klo 17 Kotkan seurakuntakeskuksella järjestetään yhteisöllinen ruokailu Meijän keittiö. Suosittu Meijän keittiö kokoontuu normaalisti Langinkosken kirkolla, mutta tapahtumaviikolla katamme pöydän poikkeuksellisesti Kotkansaarelle. Ruuan hinta on 5 €/aikuinen, alle 18-vuotiaat lapset syövät ilmaiseksi. Lisäksi paikalla on toimintaa lapsille ja aikuisille. Tapahtuma päättyy klo 20 mennessä.

Torstaina 20.10. klo 17–20 Kotkan seurakuntakeskuksella tehdään yhdessä siluettitaideteosta. Teoksen teema on ”Me olemme ihmeitä ja kiitämme sinua siitä”. Osallistujilla on mahdollisuus tehdä oma siluettikuva taideteokseen.

Perjantaina 21.10. klo 17.30–21 Kotkan kirkossa kuullaan eri esiintyjiä Promenadi-konsertissa. Esiintyjät vaihtuvat puolen tunnin välein. Ensimmäisenä vuorossa on lapsiperheille tarkoitettu urkusatu Kolme pientä porsasta ja iso paha susi.

Kirkko ja seurakuntakeskus valaistuna

Kotkan kirkko ja Kotkan seurakuntakeskuksen sisäpiha on valaistuna koko tapahtuman ajan. Sisälle kirkkoon on mahdollista mennä vain perjantaina klo 17.30–21, Promenadikonserttien ajan.

Lisätiedot:
seurakuntapastori Anna Mykrä-Siljander, anna.mykra-siljander@evl.fi tai p. 044 752 9487

diakoni Suvi Kervinen, suvi.kervinen@evl.fi tai p. 044 725 9160

Mon Oct 10 13:14:53 EEST 2022