Pappilan puutarhajuhlat omenapuiden kukkien alla

Kotka-Kymin seurakunta järjestää puutarhajuhlat Pappilassa (ent. Maakuntatalo) Yhteisvastuukeräyksen hyväksi torstaina 25.5. illalla klo 16–20.

Pappilan pihalla järjestettävät puutarhajuhlat ovat ensimmäiset laatuaan ja kutsuvat kaikkia mukaan yhteisiin puutarhajuhliin kukkivien omenapuiden alle. Juhlien ohjelmassa on muun muassa erilaisia pihapelejä, rastirataa sekä syötävää ja juotavaa. Mukaan voi ottaa myös oman piknikviltin ja eväitä. Tapahtuman musiikista vastaa lastenlauluyhtye MusKatti sekä Muskatin pikku bändit.

- Mietittiin, millaisia tapahtumia tai tempauksia voisimme järjestää yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Ajatuksissa on ollut toive Pappilan ja sen upean miljöön hyödyntämisestä ja sitten päätettiin yhdistää nämä kaksi. Pappilan pihamaa, puutarha ja rakennus tarjoavat hienot puitteet kokoontua yhteen tärkeän aiheen ympärille tekemään hyvää, kertoo Kotka-Kymin seurakunnan nuorisotyönohjaaja Heidi Nykvist.

Osallistumismaksu Pappilan puutarhajuhlille on 5€/hlö ja 10€/perhe tai 3-5hlön ryhmä. Osallistumismaksu sisältää ohjelman ja tarjoilun. Maksaminen mahdollista käteisellä, kortilla ja mobilepayllä paikan päällä.

Puutarhajuhlien ohjelma on klo 16–18 suunnattu erityisesti koko perheelle ja klo 18–20 nuorille ja aikuisille.
Tapahtumassa säävaraus. Sadesäällä voi tulla piipahtamaan Pappilassa sisällä.

- Iltapäivällä ohjelmaa on erityisesti perheen pienimmille; puuhastelua pihamaalla, musiikista vastaa MusKatti ja tarjolla on pientä purtavaa ja virvokkeita sekä mahdollisuus paistaa nuotiolla makkaraa ja tikkupullaa. Päivän kääntyessä iltaan Muskatin bändi viihdyttää vähän varttuneempaakin väkeä, nuoria ja aikuisia ja ohjelmassa on rentoa yhdessäoloa puutarhassa pelaillen ja nauttien toinen toistemme seurasta ja tarjoiluista. Pappilan puutarhaan voi tulla viihtymään koko tapahtuman ajaksi tai poiketa itselle sopivaan aikaan. Mukaan voi ottaa lisäksi oman piknikviltin ja eväitä. Toivotaan lämmintä ja aurinkoista säätä, sateella tapahtuma muuttuu pienimuotoiseksi sisälle Pappilaan, toteaa Nykvist.

Tapahtuman tuotto menee Yhteisvastuukeräykselle. Yhteisvastuu on lähimmäisenrakkauden kansanliike ja evankelisluterilaisen kirkon vuosittainen suurkeräys. Se auttaa Suomessa ja kehitysmaissa hädänalaisia ihmisiä riippumatta siitä, mikä on heidän syntyperänsä, uskontonsa tai poliittinen vakaumuksensa. Vuoden 2023 Yhteisvastuukeräys kerää varoja nuorten väkivallan ja konfliktien ratkaisuun ja ennaltaehkäisyyn teemalla ”Nuoret väkivaltaisessa maailmassa” Aseman Lapset ry:n kautta.

2023-05-09 14:54:19.0