Japanilainen pianisti Haruyo Kubo konsertoi Kotkassa

Lounaskonsertissa Kotkan seurakuntakeskuksessa keskiviikkona 2.8. klo 12 kuulemme sekä suomalaista että japanilaista musiikkia. Konserttiin on vapaa pääsy.

Haruyo Kubo on japanilainen konserttipianisti ja Tokion Uenon yliopiston pianonsoiton professori. Hän opiskeli Sibelius-Akatemiassa 1974–1975 Izumi Tatenon oppilaana. Opinnot Suomessa päättyivät Sibelius-Akatemian järjestämään loistavat arvostelut saaneeseen ensikonserttiin syksyllä 1975, mutta konserttivierailut ja ystävyyssuhteet Suomeen ovat jatkuneet.

Haruyo Kubo on konsertoinut säännöllisesti myös Suomessa. Viimeksi hän oli yksi taiteilijoista kun 2015 Sibeliuksen syntymän 150-juhlavuonna esitettiin koko Sibeliuksen pianotuotanto Helsingissä ja Tallinnassa. Haruyo Kubo tuo Japanissa aktiivisesti esille suomalaista musiikkia järjestämällä mm joka vuosi Sibeliuksen syntymäpäivänä konsertin sekä osallistumalla aktiivisesti Suomi-seuraan.

2023-07-26 11:16:12.0