Kirkkoneuvosto piti vuoden ensimmäisen kokouksen 23.1.2024

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkoneuvosto kokoontui vuoden ensimmäiseen kokoukseen 23.1.2024. Kokouksessa hyväksyttiin uudet lähetystyön- ja diakoniatyön johtosäännöt sekä talousarvion täytäntöönpano-ohje vuodelle 2024.

Kirkkoneuvosto nimesi Nuorten vaikuttajaryhmään vuosille 2024-2025 seuraavat henkilöt: Konsta Kärsämä (puheenjohtaja), Emma Hotti (varapuheenjohtaja), Miro Mäkelä [Pyhtään srk] (varapuheenjohtaja), Ada Frost, Sanni Haakana, Rico Lasanen, Tessa Ratia, Emmi Roju [Pyhtään srk], Ida Siren ja Nelli Vanhanen. Nuorten vaikuttajaryhmä on Kotka-Kymin seurakunnan ja Pyhtään seurakunnan yhteinen.

Nuorten vaikuttajaryhmän jäsenillä on lisäksi puhe- ja läsnäolo-oikeus seurakunnan eri toimielimissä seuraavasti: kirkkoneuvosto Rico Lasanen (vara Tessa Ratia), henkilöstöasiain johtokunta Emma Hotti (vara Sanni Haakana), KIHA-johtokunta Emma Hotti (vara Ida Siren), LAVA-ryhmä Konsta Kärsämä, Höyteri-hanketyöryhmä Konsta Kärsämä.

Kirkkoneuvosto nimesi vuoden 2024 Kolahtaako? -elokuvaviikon työryhmään jäseniksi Mariia Lemmetyisen (puheenjohtaja), Matti Jylhä-Vuorion, Martti Pentin, Joni Böösin, Mari Laakso-Suutarin, Suvi Korpelan, Emma Hotin, Maini Salmin, Enna Järnstedtin, Sari Hyvösen ja Heidi Nevalaisen.

Marraskuussa 2023 kirkkovaltuusto vastaanotti valtuustoaloitteen ”Hautapaikkojen jäljittäminen helpommaksi”, jossa edellytetään hautausmaiden karttojen digitalisoimista. Kirkkoneuvosto keskusteli asiasta ja lähetti asian karttojen digitalisoimisesta kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunnan valmisteltavaksi.

2024-01-24 09:39:10.0