Seurakunta tarjoaa keskusteluapua. Jumalanpalveluksiin voi osallistua vain verkossa.

Kotka-Kymin seurakunta avaa keskiviikkona 18.3. uuden Auttavan puhelimen. Puhelimeen voi soittaa, jos tuntee kaipaavansa hengellistä pohdintaa tai keskustelua seurakunnan työntekijän kanssa. Puhelimessa päivystää seurakunnan hengellisen työn tekijöitä. Kaikki käyty keskustelu on luottamuksellista.

Kirkon keskusteluavusta valtakunnallista tukea

Kirkon keskusteluapu auttaa koko Suomessa, kun kaipaat kuuntelijaa. Päivystäjät ovat koulutettuja, vaitiolovelvollisia vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä. Keskusteluapua saa puhelimitse, chatissa tai vaikkapa perinteisellä kirjeellä.

Palveleva puhelin on avoinna joka ilta klo 18-24 numerossa 0400 22 11 80.
Kirkon keskusteluavun muut kanavat osoitteessa www.kirkonkeskusteluapua.fi.

Seurakunnan kokoava toiminta tauolla 13.4. saakka

Kotka-Kymin seurakunnassa suuri osa toiminnasta on keskeytetty 13.4. saakka. Sanajumalanpalvelus järjestetään sunnuntaisin klo 10 niin, että se on katsottavissa reaaliajassa Kotka-Kymin seurakunnan internetsivuilta ja Facebook-sivuilta. Jumalanpalvelukseen ei valitettavasti voi osallistua paikan päällä kirkossa.

Kotkan, Kymin ja Langinkosken kirkot ovat avoinna hiljentymistä ja sielunhoitoa varten 20.-27.3. klo 15-20.

Kirkollisten toimitusten, kuten hautaan siunaamisten, osallistujamäärä rajoitetaan 10 henkeen.
Diakonian ajanvarausvastaanotto toimii normaalisti.
Kirkkoherranvirastossa voi asioida ainoastaan puhelimitse tai sähköisesti.

Kaikki muu seurakunnan toiminta on peruttu 13.4. saakka.

2020-03-17 14:40:00.0