Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuusto hyväksyi Hovinsaaren seurakuntatalon myymisen

Heikki J. Oksanen seisoo ulkona, taustalla Langinkosken kirkon kellotorni.

Kuva: Heidi Nevalainen

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuusto on päättänyt hyväksyä Hovinsaaren seurakuntatalosta tehdyn tarjouksen. Seurakunta myy seurakuntatalon kiinteistön Suomen Sähkömestarit Oy:lle. Kauppahinta on 150 000 euroa.

Hovinsaaren seurakuntatalon seurakuntasaliosa on ollut poissa käytöstä jo vuosia. Salin lisäksi kiinteistö sisältää kahdeksan asuntoa sekä liiketiloja. Kiinteistön kokonaisala on noin 1 589 m², josta asuntojen osuus on n. 427 m².

Lisäksi kirkkovaltuusto hyväksyi Kotkan kaupungin kanssa tehtävät maa-alueiden vaihdot. Vaihdoilla toteutetaan asemakaavoja ja selkeytetään maanomistusta.

Päätökset maa-alueista ja Hovinsaaren seurakuntatalosta viedään vielä kirkkohallituksen vahvistettavaksi.

Tuloveroprosentti säilyy ennallaan

Kotka-Kymin seurakunnan kirkollinen tuloveroprosentti päätettiin pitää nykyisellään. Tuloveroprosentti vuonna 2021 on siis edelleen 1,50, kuten tänäkin vuonna.

Kirkkovaltuuston kokouksessa hyväksyttiin myös seurakunnan tilinpäätös ja toimintakertomus vuodelta 2019.

Toiveikkaina kesätauolle

Kirkkovaltuusto jäi kesätauolle toiveikkaissa tunnelmissa.

– Olimme täysimääräisinä koolla, vaikka onkin korona-aika. Siitä tuli hyvä olo, on uskoa tulevaan, kiittelee kirkkovaltuuston puheenjohtaja Heikki J. Oksanen.

– Teimme isoja päätöksiä, kävimme hyvää keskustelua, mutta loppumetreillä olimme aina yksimielisiä.

2020-06-10 19:56:37.0