Joululaulutilaisuudet ja jumalanpalvelukset siirtyvät kokonaan verkkoon

Kotka-Kymin seurakunta tukee edelleen ihmisiä hengellisesti ja henkisesti sekä tarjoaa mahdollisuuden osallistua seurakunnan toimintaan verkon välityksellä.

Kotka-Kymin seurakunta pyrkii omalta osaltaan rajoittamaan koronaviruksen leviämistä. Seurakunta noudattaa viranomaisten antamia suosituksia ja rajoituksia. Kymsoten ja Aluehallintoviraston antamien ohjeiden mukaisesti seurakunnan kaikki ulkona ja sisällä tapahtuva kokoava toiminta lukuun ottamatta kirkollisia toimituksia sekä päiväkerhoja ja alakoululaisten iltapäivätoimintaa keskeytetään 10.1.2021 asti. Tähän sisältyy sekä lapsille että aikuisille suunnattu toiminta sekä jumalanpalvelukset.

Päätökset joulunajan rippikouluista tehdään myöhemmin Kymsoten ja Avin ohjeiden perusteella ja näistä tiedotetaan rippikouluisten perheitä myöhemmin.

Kolme itämaantietäjää kamelien selässä ratsastamassa.

Kirkolliset toimitukset

Kirkollisiin toimituksiin (ristiäiset, häät, hautajaiset) voi viranomaisten suosituksesta osallistua korkeintaan 10 henkilöä, samoin näiden toimitusten jälkeisiin juhliin. Seurakunnan papit eivät osallistu kasteen jälkeen kastekahveille tai siunaustilaisuuden jälkeen muistotilaisuuteen.

Jumalanpalvelut ja hartauselämä verkossa

Kutsumme kaikkia osallistumaan Kotkan kirkoista lähetettävään jumalanpalvelukseen verkon välityksellä sunnuntaisin klo 10. Jumalanpalvelukseen pääset mukaan seurakunnan Facebookissa. Sinulla ei tarvitse olla Facebook-tunnuksia katsoaksesi lähetystä. Jumalanpalveluksen tallenne on katsottavissa kahden viikon ajan, joten voit viettää jumalanpalvelusta silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Paikanpäälle kirkkoon ei ole mahdollista tulla.

Keskiviikko iltaisin hiljennymme iltahartauteen verkon välityksellä klo 20. Iltahartaus on katsottavissa seurakunnan Facebook-sivulla. Lisäksi sunnuntai iltaisin klo 18 tulee adventtihartaus Facebook-sivulle.

Kauneimpia joululauluja pääsee laulamaan etänä

Kotka-Kymin seurakunta järjestää kauneimmat joululaulut maanantaina 14.12. klo 17.30  ja torstaina 17.12. klo 18 seurakunnan Facebookissa. 14. päivä lauletaan v kauneimpia joululauluja jazz-henkeen ja 17.12. vuorossa on perinteisemmät kauneimmat joululaulut. Mukaan näihin kauneimpiin joululauluihin pääset seurakunnan Facebook-sivun kautta tai osoitteessa www.kotka-kyminseurakunta.fi.

Keskusteluapua ja tukea tarjolla

Kirkon keskusteluapu auttaa koko Suomessa, kun kaipaat kuuntelijaa. Päivystäjät ovat koulutettuja, vaitiolovelvollisia vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä. Keskusteluapua saa puhelimitse, chatissa tai vaikkapa perinteisellä kirjeellä. Palveleva puhelin on avoinna joka ilta klo 18-24 numerossa 0400 22 11 80. Kirkon keskusteluavun muut kanavat osoitteessa www.kirkonkeskusteluapua.fi.

Huomioithan, että nettisivujemme tapahtumakalenteri ei tällä hetkellä ole täysin ajan tasalla uusista rajoituksista johtuen.

Tänä vuonna adventin aika koronarajoituksineen tarjoaa poikkeuksellisen mahdollisuuden valmistautua rauhassa Vapahtajamme syntymäjuhlaan. Adventin aikaa ja joulua ei peruttu, vaikka monet tutut tilaisuudet jäävät nyt väliin.

2020-12-01 15:07:00.0