Joulun kirkot järjestetään pelkästään verkonvälityksellä

Kotka-Kymin seurakunta tukee edelleen ihmisiä hengellisesti ja henkisesti sekä tarjoaa mahdollisuuden osallistua seurakunnan toimintaan verkon välityksellä.

Kotka-Kymin seurakunta pyrkii omalta osaltaan rajoittamaan koronaviruksen leviämistä. Seurakunta noudattaa viranomaisten antamia suosituksia ja rajoituksia ja välttää joukkotapahtumia.

Seurakunta järjestää joulun kirkot ja hartaudet ainoastaan verkkolähetyksien välityksellä.  Seurakunta peruu tapahtumat vuoden loppuun 31.12.2020 asti. Tämä päätös ei koske joulunajalla olevia rippikouluja, vaan niistä tehdään päätös myöhemmin Kymsoten ja Avin antamien rajoitusten perusteella.

Joulukirkot ja hartauselämä verkossa

Kutsumme kaikkia osallistumaan Kotkan kirkoista lähetettävään jumalanpalvelukseen verkon välityksellä sunnuntaisin klo 10 sekä joulun kirkkoihin ja hartauksiin. Kirkkoon pääset mukaan seurakunnan Facebookissa. Sinulla ei tarvitse olla Facebook-tunnuksia katsoaksesi lähetystä. Jumalanpalveluksen tallenne on katsottavissa kahden viikon ajan, joten voit viettää jumalanpalvelusta silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Paikanpäälle kirkkoon ei ole mahdollista tulla.

Keskiviikko iltaisin hiljennymme iltahartauteen verkon välityksellä klo 20. Iltahartaus on katsottavissa seurakunnan Facebook-sivulla. Lisäksi sunnuntai iltaisin klo 18 tulee adventtihartaus Facebook-sivulle.

Jouluaatto 24.12.

• klo 14 Jouluaaton perhehartaus
  • klo 21 Jouluyön kirkko

Joulupäivä 25.12.

• klo 8 Jouluaamun kirkko
  • klo 20 Joulupäivän iltahartaus, Susanna, Anne (tehdään ennakkoon)

Tapaninpäivä 26.12.

• klo 10 Sanajumalanpalvelus
  • klo 20 Tapaninpäivän iltahartaus,

Uusivuosi 31.12.

• klo 20 Uudenvuoden iltahartaus

Kauneimpia joululauluja pääsee laulamaan etänä

Kotka-Kymin seurakunta järjestää kauneimmat joululaulut maanantaina 14.12. klo 17.30  ja torstaina 17.12. klo 18 seurakunnan Facebookissa. 14. päivä lauletaan v kauneimpia joululauluja jazz-henkeen ja 17.12. vuorossa on perinteisemmät kauneimmat joululaulut. Mukaan näihin kauneimpiin joululauluihin pääset seurakunnan Facebook-sivun kautta tai osoitteessa www.kotka-kyminseurakunta.fi.

Keskusteluapua ja tukea tarjolla

Kirkon keskusteluapu auttaa koko Suomessa, kun kaipaat kuuntelijaa. Päivystäjät ovat koulutettuja, vaitiolovelvollisia vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä. Keskusteluapua saa puhelimitse, chatissa tai vaikkapa perinteisellä kirjeellä. Palveleva puhelin on avoinna joka ilta klo 18-24 numerossa 0400 22 11 80. Kirkon keskusteluavun muut kanavat osoitteessa www.kirkonkeskusteluapua.fi.  Kotka-Kymin seurakunnan pappien yhteystiedot löydät osoitteesta www.kotka-kyminseurakunta.fi

Tänä vuonna adventin ja joulun aika koronarajoituksineen tarjoaa poikkeuksellisen mahdollisuuden valmistautua rauhassa Vapahtajamme syntymäjuhlaan. Adventin aikaa ja joulua ei peruttu, vaikka monet tutut tilaisuudet jäävät nyt väliin.

2020-12-11 14:34:36.0