Kotkan kirkon lasimaalausikkunat ja Langinkosken kirkon kellotorni kunnostukseen

Kotka-Kymin seurakunnan kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunta valitsi urakoitsijat Kotkan kirkon lasimaalausikkunoiden sekä Langinkosken kirkon kellotornin kunnostamiseen.

Lasimaalaukset kunnostetaan eri urakoissa

Kotkan kirkon lasimaalausikkunan kunnostustyö jakautuu kolmeen eri urakkaan; lasimaalauksen konservointiin, ikkunan puuosien konservointiin ja rakennusteknisiin töihin. Kotkan kirkon lasimaalausikkunan konservointityön suorittajaksi kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunta valitsi Lasipaja Marjut Kalinin, puuosien kunnostustyön suorittajaksi valittiin Restaurointiosuuskunta Kymen Karmiinin, sekä Kotkan kirkon lasimaalausikkunan kunnostuksen pääurakoitsijaksi valittiin Rakennustoimisto Insinöörilinja Oy:n. Lasimaalausten kunnostustyö tehdään osittain paikan päällä kirkolla ja osittain restauroijan työtiloissa.  Museovirasto on antanut puollon konservointityöstä.

Langinkosken kirkon kellotornin julkisivu kunnostetaan

Kiinteistö- ja hautaustoimen johtokunta valitsi Kymera Oy:n kunnostamaan Langinkosken kirkon kellotornin. Kellotornista kunnostetaan julkisivu, teräsosia, ovet ja ikkunat. Lisäksi kunnostetaan vesikaton puuosat ja kuparikatteet.

2020-12-15 09:03:00.0