Kotka-Kymin seurakunta luopuu Ristiniemen kurssikeskuksesta

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuusto piti vuoden viimeisen kokouksen keskiviikkona 16.12.2020.

Ristiniemen kurssikeskus.

Ristiniemen kurssikeskukseta on päätetty luopua.

Kokouksessa käsiteltiin ja hyväksyttiin vuoden 2021 toimintasuunnitelma ja talousarvio. Kokouksessa käsiteltiin päivitetty henkilöstösuunnitelma sekä kurssikeskusselvitys. Lisäksi kirkkovaltuusto päätti, että Kotka-Kymin seurakunta liittyy Kouvolan aluekeskusrekisteriin 1.4.2021 alkaen. Aluekeskusrekisteri laatii seurakuntien virkatodistukset, sukuselvitykset ja sukututkimukset. Aluekeskusrekisteri ylläpitää seurakuntien jäsenrekisteriä eli hoitaa kirkonkirjojen pitoa.

Vuoden 2021 talousarvio maltillisesti alijäämäinen

Kotka-Kymin seurakunnan kirkkovaltuusto käsitteli vuoden 2021 talousarvion. Talousarviossa seurakunnan ensi vuoden vuosikate on 303 160 € ja alijäämä -528 750 €. Investointien osuus on 1.796.650€.

- Koronan tämän hetken tilanne tosin haastaa talouden ennakoitavuutta, toteaa Kotka-Kymin seurakunnan talousjohtaja Jari-Pekka Väisänen.

Ristiniemen kurssikeskus myyntiin – Höyteriä kehitetään

Kurssikeskusselvityksessä kirkkovaltuusto päätti, että seurakunta luopuu Ristiniemen kurssikeskuksesta. Ristiniemen kurssikeskus tullaan laittamaan tulevaisuudessa myyntiin. Lisäksi kirkkovaltuusto päätti, että Höyterin kurssikeskuksen kehittämiseen nimetään hankeryhmä. Höyterin kurssikeskuksesta tehdään hankesuunnitelma, jossa selvitetään korjausvaihtoehdon lisäksi uudisrakentamisen mahdollisuus.

Wed Dec 16 20:48:00 EET 2020