Seurakunta jatkaa koronarajoituksia 16.5.2021 asti

Kotka-Kymin seurakunta pyrkii omalta osaltaan rajoittamaan koronaviruksen leviämistä ja peruu tapahtumia 16.5.2021 asti. Jumalanpalvelukset lähetetään verkossa ja tapahtumat on peruttu. Myös aikuisten kokoava toiminta on tauolla. Lasten ja nuorten toimintaa tarkastellaan tästä erillisenä, viranomaisten ohjeistukset huomioiden.

Kirkot avoinna hiljentymistä varten

Kotka-Kymin seurakunta tarjoaa mahdollisuuden hiljentymiseen kirkossa. Kotkan ja Kymin kirkot ovat avoinna hiljentymistä ja sielunhoitoa varten 16.5. asti keskiviikkoisin klo 14-15 ja sunnuntaisin klo 16-17.  Kirkoissa on paikalla seurakunnan työntekijöitä, joiden kanssa voi keskustella tai rukoilla. Kirkkoon voi tulla myös hiljentymään.

Kirkossa noudatamme Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen ohjeita. Nuhaa, yskää, kurkkukipua tai muita koronaviruksen oireita potevien on parasta jäädä kotiin. Kirkoissa tulee käyttää myös kasvomaskia tai visiiriä.

Jumalanpalvelut ja hartauselämä verkossa

Kutsumme kaikkia osallistumaan Kotkan kirkoista lähetettävään jumalanpalvelukseen verkon välityksellä sunnuntaisin klo 10. Jumalanpalvelukseen pääset mukaan seurakunnan Facebookissa. Sinulla ei tarvitse olla Facebook-tunnuksia katsoaksesi lähetystä. Jumalanpalveluksen tallenne on katsottavissa kahden viikon ajan, joten voit viettää jumalanpalvelusta silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Paikanpäälle kirkkoon ei ole mahdollista tulla.

Keskiviikkoiltaisin hiljennymme iltahartauteen verkon välityksellä klo 20. Iltahartaus on katsottavissa seurakunnan Facebook-sivulla.

Keskusteluapua ja tukea tarjolla

Kirkon keskusteluapu auttaa koko Suomessa, kun kaipaat kuuntelijaa. Päivystäjät ovat koulutettuja, vaitiolovelvollisia vapaaehtoisia ja kirkon työntekijöitä. Keskusteluapua saa puhelimitse, chatissa tai vaikkapa perinteisellä kirjeellä. Palveleva puhelin on avoinna joka ilta klo 18-24 numerossa 0400 22 11 80. Kirkon keskusteluavun muut kanavat osoitteessa www.kirkonkeskusteluapua.fi.

Halutessasi keskustella Kotka-Kymin seurakunnan papin tai muun työntekijän kanssa voit olla yhteydessä suoraan seurakunnan kyseiseen työntekijään. Kotka-Kymin seurakunnan pappien ja muiden työntekijöiden yhteystiedot löydät osoitteesta www.kotka-kyminseurakunta.fi/yhteystiedot

Mon Mar 22 14:55:00 EET 2021