Kesäillan musiikki soi kirkoissa ja kappeleissa

Kotka-Kymin seurakunta järjestää Kesäillan musiikkia -konserttisarjan heinä-elokuussa. Konsertteja pidetään Kotkan ja Kymin kirkoissa sekä Laajakosken kappelissa. Osa konserteista lähetetään myös livelähetyksenä seurakunnan Facebook-sivuilla, www.facebook.com/kotkakymi. Verkkolähetyksiä voi katsoa, vaikkei olisikaan kirjautuneena Facebookiin.

Konsertteihin on vapaa pääsy. Tapahtumapaikalla kerätään vapaaehtoinen kolehti. Konserttien järjestelyissä otetaan huomioon voimassa olevat koronarajoitukset ja -ohjeet.

Konsertit

Keskiviikkona 7.7. klo 18 Kotkan kirkossa ja verkossa kuullaan ”Bach matkalla Irlantiin” -konsertti. Esiintyjänä on kanttori Irina Lampén, joka soittaa konsertissa urkuja.

Sunnuntaina 25.7. klo 18 Laajakosken kappelissa esiintyy Aurum Ensemble eli sopraano Karoliina Kiiski, altto Anu Korjus, altto Minna Huomo ja baritoni Mikko Hauhia. Aurum Ensemble on kotkalainen v. 2015 perustettu lauluyhtye. Konsertissa kuullaan mm. huilu-, piano- ja urkumusiikkia sekä Palestrinan, de Victorian ja Rutterin lauluja. Ohjelmassa on muutama suomalainenkin klassikkosävelmä.

Sunnuntaina 8.8. klo 18 Kotkan kirkossa konsertoi Rosetta Ensemble eli Anthony Marini, viulu, Sunniva Fagerlund, nokkahuilut ja Markku Mäkinen, urut. Trion jäsenet ovat aktiivisia muusikoita ja heitä on nähty sekä solisteina että kamarimuusikkoina.

Keskiviikkona 25.8. klo 18 Kymin kirkossa ja verkossa esiintyy Tuigu eli Juha Björninen, Otto Tikkanen, Harri Ruotjoki, Arttu Huopainen ja Ella Tepponen.

2021-06-22 08:30:00.0